Tåhävningar

Jag lider av kroniska hälsenebesvär. Besvären kom efter en helg i Idre i januari 2007. Flera dagar längdskidåkning. Orsaken till besvären är inte bara skidhelgen utan jag är helt säker på att det ligger många andra saker till grund för problemen. Ett icke fungerande förhållande vilket ledde till separation våren 2008. Många gånger ligger psykiska problem bakom många fysiska.

Just nu gör jag allt i min makt för att bli kvitt mina besvär. Jag har påbörjat behandling hos en naprapat som jag träffade på i början av oktober. Vid sidan av behandlingen som jag fått varje vecka gör jag cirkulationsövningar och styrkeövningar två gånger om dagen.

Cirkulationsövningarna ger ökad blodcirkulation och därmed ökar möjligheten till läkning av skadan genom att svullnader minskar, smärtan avtar och vävnaden börjar byggas upp.
Fokuserar på styrketräning för vaderna och balansövningar genom tåhävningar, balans på balansplatta och stretch av vader. Behöver även öka min rörlighet i nacke/rygg vilket bidrar till hälsenebesvären. I mitt rehabprogram ingår även några rörlighetsövningar.

Målsättningen är att öka tolerans mot belastning av skadad vävnad. Förbättra balans och koordination. Öka muskelstyrka och muskeluthållighet.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0