Kvällens dubbelpass

Känner mig lite sliten i kroppen. Har lagt i ett par växlar gällande min träning och det känns. På en inte så stabil kropp från början kan det vara lite vanskligt att köra igång så hårt. Vet av erfarenhet att det är väldigt viktigt att lyssna på kroppen så det tror jag allt att jag är bra på att göra. Därför kommer jag lägga in flera vilodagar denna vecka. Nu har jag kommit igång rejält med min träning så nu får inget stoppa det!

Tisdagkvällen bjöd på ett dubbelpass. Först blev det Spinning Medel 70.
Kände mig sliten i kroppen redan innan passet. Därför tog jag det väldigt lungt.
Snittpulsen låg endast på 64% (145 slag) och maxpuls som jag kom upp i endast 77% (163 slag).
Efter Spinningen körde jag ett Yoga-pass på en timme. Väldigt välbehövligt då jag känner mig väldigt stel och spänd. Måste nog se till att köra ett Yoga-pass i veckan och några pass med Mental träning/avslappning för att komma i balans.


Kommentarer
izza

Jaha, ojdå! Då förstår jag att du behövt stanna upp lite om ni precis skiljt era vägar åt! Alltid jobbigt, men hoppas ni är överens och hittar en bättre väg var för sig! :)



Var i Örebro bor du? Säger du öster så svimmar jag ;) Haha. Närå, men jag bor vid skytteparken iaf.



Tråkigt med hälsenorna! Men vi får hålla tummarna för att naprapaten har rätt och att du kan smyga igång lite lätt när andan faller på!



Jag håller med om att tiden springer iväg när man funderar på allt man skulle vilja träna och tycker sig borde träna! Yoga har jag inte provat på Friskis ens en gång än. Har några yoga-DVD:er som jag körde för två månader sen ungefär, men det blir ju inte samma sak. Man skulle ha lite fler timmar på dygnet helt enkelt!



Jag vaktar som en hök över spinningpasset imorgon, än så länge har det inte rört sig alls med avbokningar där. Men förhoppningsvis händer det ju lite imorgon eftermiddag!



Ses imorn! ;)

2009-04-01 @ 19:49:35
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0