Åstadsloppet

Igår gick Åstadsloppet av stapeln inne i centrala Örebro. Ca 900 deltagande.
Två distanser, den ena på 10 km och den andra på 21 km. Jag deltog inte som löpare utan som funktionär. Var flaggvakt och kunde spana på alla löpare som kom förbi mig i Stadsparken. Det är kul att titta på alla duktiga löpare, kan inte annat än bli inspirerad att träna mer. Kände igen flera av deltagarna, en speciellt som jag tyckte var extra duktig, Anna.
Jätteimponerad av dig, bra jobbat tjejen!!

Kände mig inte alls sugen att springa igår. Kanske för att jag känner att jag inte är i form. Kroppen känns trött, känner mig sliten. Var och spelade golf idag och det gick inte alls. Var helt slut.  Skönt att jag tagit sista tabletten antibiotika. Nu längtar jag efter att få känna mig pigg. Mina läppar är helt sönderbräna och variga eftersom jag varit så extremt känslig mot sol under kuren. Känner mig verkligen jättefräsch, not.
Snart så....är jag fit for fight! Laddad för att träna mer och hårt!


Kommentarer
izza

Tack för omnämningen, du är så snäll! :D



Jag har precis suttit och funderat på den kommande veckans träning! Har lagt ut ett mastodontschema på bloggen så du får läsa och se vad du vill hänga på :P På tisdagen kanske vi kan köra ett löppass. Kanske till och med crosstrainingen? I sånt fall kan jag ju köra min styrketräning på dagen, eller också kör vi löpningen senare på kvällen, skivstångspasset är ca 17-18.30. Vi kan ju höras imorn för att bestämma närmare!



Det vore jätteskoj att planera mer träning ihop! Vi kanske får ta en dricka vin- och planera tränings- kväll här framöver :D

2009-08-23 @ 19:36:47
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Aah, spännande! Men då kan vi ju köra Crosstrainingen ihop! Löpningen på torsdag eventuellt. Vet inte om jag orkar springa precis efter eller före ett spinpass. Kan ju höras närmare och se hur jag mår. Har ju iofs en hel del cykelpass denna vecka så det skulle ju gå att ta bort ett spinningpass. O på lördag är det schlagerpass! Vad roligt!! Hoppas bara man får biljett som sagt!

2009-08-24 @ 14:01:36
URL: http://runrunner.wordpress.com
Espen

Jeg løp Åstadsloppet! 21.1km

Kjørte fra Oslo til Ørebro for att løpe :)

http://www.mosjonisten.com/?p=2265



Veldig bra lopp!

2009-08-24 @ 21:21:10
URL: http://www.mosjonisten.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0