Blodomloppet avklarat

Ett till lopp avklarat. Detta hade jag inte alls laddat för. Såg det mest som en kul grej att göra tillsammans med arbetskamraterna. I och med att jag hade ont i halsen tisdag och onsdag och snorig så hade jag inte höga förhoppningar på loppet. Inte heller pga att jag äter pencillin.
Nu ska jag inte komma med en massa bortförklaringar. Kan iallafall säga att jag är långt ifrån nöjd. Min tid blev 59:48. Kom som tur var under 60 min-gränsen. Planen var ju att ta det lungt och det gjorde jag. Det var ett väldigt behagligt lopp med behagligt tempo, kände mig pigg hela vägen fram till 8 km. Vågade inte trycka på.
Måste tänka på att för ett år sen kunde jag inte springa alls pga strulande hälsenor. Så lätt att höja målen, kanske lite väl fort ibland. Jag ska vara glad att jag klarar av att springa 10 km. Istället tycker jag det är dåligt och vill helst komma under 55 min. Får se det som en sporre att förbättra mig istället. Så snart pencillinet gått ur kroppen blir det hårdkörning =)
Ett stort plus till ICA för matkassen vi fick efter loppet. Riktigt goda saker, smarrigt! Ett riktigt trevligt lopp!



Kommentarer
Lina

Jag tycker det var super bra jobbat att komma in under timmen!!



Tusen tack för din kram. Usch det är kritiskt för lilltösen men håller mina tummar dag som natt. Hoppas på det bästa!!



Ha en fin fredagkväll!



Kram!

2009-08-21 @ 20:48:50
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
ola

Bra jobbat och bra att du kunde behålla lite lugn och inte blåsa på när du käkar pencilin.

På måndag ska vi äntligen komma igång med vår jogging på jobbet, det blir roligt att jogga i en mindre grupp.

2009-08-22 @ 07:42:40
URL: http://cykelola.blogg.se/
izza

Fasen vad bra jobbat!! Under timmen ju!!! Det har du väl inte sprungit senaste tiden!!? Du är ju helt skadad, måste ta ett mål i taget ju, kan ju inte komma under 55 min helt plötsligt!!! :P



Intervallerna var riktigt roliga!! Att springa på i hög fart och verkligen vara helt slut efteråt!! Vi kan absolut köra intervaller ihop, men det är nog Björn vi ska ha med oss som hare :P



Ja, det är inte lätt att hinna med allt man vill. Jag ska utnyttja den här sista tiden på semestern till att bara träna så mycket som möjligt och prova allt man vill!! Det är sjukt när man räknar på det som du gjorde och man inte kan vara med och cykla på flera flera veckor! Får se om jag orkar vara med imorgon, funderar på att köra Åstadsloppet idag!! :D :D



Har varit lite dålig på att kommentera nu på resande fot. Hur gick pencillin och fästingen till??

2009-08-22 @ 11:20:18
URL: http://runrunner.wordpress.com
Coyntha

Jga tycker det var jättebra tid! Under en timme nu!! Yes!

Nästa gång kommer du att springa under 55;)



Duktig!!



kramkram.

2009-08-22 @ 16:57:57
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
izza

Tack för dina ord! Det värmer att få kommentarer på bloggen!!!



Det var kul att det blev av att springa! Och kul att det gick så bra för Björn trots att han inte hade en aning om han skulle orka eller inte. Men det är ju som vi pratat om så mycket. Det handlar om inställning och vill man så kan man!! Det skulle du också göra!!! :D :D :D



Kan tänka mig att det var kul att stå och kika! Jag skulle bli supersugen på att springa ;) Såg du fler du kände igen? Var väl en del från AIK som sprang också!? Vem var det du hade som sällskap?



Haha, tala inte om att springa :P Jodå, det är klart man är sugen på mer, men just nu är benen ömma! Funderar på att ge mig ut på en kort kort återhämtningscykeltur. I sånt fall är jag sååå nära att uppfylla min drömträningsvecka denna vecka, endast ett till cykelpass som fattas!!



Nästa vecka ska jag träna massor som sagt också! Ska testa massa roligt och nytt på Friskis tänkte jag. Men löpningen ska ju inte få falera helt! Vi kan ju höras och se när det kan passa! Vilka dagar har du planerat att springa?

2009-08-23 @ 12:48:16
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0