Måndag och ny vecka

Igår var det måndag och efter en arbetsdag så är det ypperligt med lite träning.
Först blev det 5 km löpning i Karlslundsspåret. Ett tempopass, med uppvärmning 1 km, 3 km i tempo mellan 5.25-5.55, sen nedvarvning 1 km i lungt tempo. Första kilometern i tempopasset gick lite för långsamt: 5.55 (hade tänkt ligga nånstans på 5.40-5.45), men sen drog jag på snabbare i 5.25-tempo och sista kilometern höll jag på att dö och orkade inte riktigt köra så fort så tiden blev 5.29. Sista kilometern borde varit den snabbaste, men jag höll på att stanna flera gånger. Var verkligen en plåga. Då måste man tänka att det är när det är jobbigt som det ger resultat.

Hem och byta om till cykelkläderna. Hade bestämt med Anna att köra ett kortare pass. Både hon och jag var trötta i benen, hon efter långpasset på cykel på söndagen och jag efter löppass på söndagen och måndagen.
Vi åkte en runda som jag brukar köra, ca 3,5 mil med transportcykling genom stan. Benen var grymt sega. Skönt iallafall att trampa ur benen lite.

Bara simningen som saknades idag så hade det blivit en triathlon fast inte riktigt i rätt ordning men ändå :)

Nu blir det vila i dagarna tre, välbehövligt för mina ben. Vila och kolhydratuppladdning inför fredag och lördag, då Ride of Hope stundar.


Kommentarer
Susanna

Riktigt bra jobbat att härda ut i alla de tre jobbiga tempokilometrarna, det är inte lätt när man plågas och bara vill stanna. Härlig insats! Förstår att det var skönt att få lite fart i de stela benen sen :)

2009-08-04 @ 08:45:00
URL: http://powersus.blogspot.com
Coyntha

Vilka bra 5km du körde igår! Bra jobbat med tre snabba kilimetrarna!



Du är så duktigt!!



Vila mycket nu!! Kram.

2009-08-04 @ 09:43:43
URL: http://www.coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0