Ride of Hope - etapp 7

Två etapper av nio har jag cyklat i Ride of Hope. Jag har bidragit genom min cykling med 700 kr till Barncancerfonden, vilket känns oerhört bra. Med tanke på att jag har en liten kusin som gick bort för ett antal år sedan alldeles för ung i cancer kändes det extra bra att samla in pengar just för detta ändamål.

Anna och jag åkte tidigt på morgonen med bil från Örebro på fredagen, för att anlända i Katrineholm strax efter kl.8. Strax därefter kom Annika och Lina. Jättekul att ses!!
Strax efter kl.9 gick starten i Katrineholm. Solen strålade och värmde rejält redan så dags på dagen. Kände att det kommer bli en varm dag, vilket det blev. En kanondag i strålande väder med strålande människor.




Dagens sträcka blev: Katrineholm-Hjälmaresund-Köping-Västerås. Total sträcka: 135 km. Total tid inkl. stopp vid depåer: 6.30 h.



Jag var ganska så trött när vi kom i mål i Västerås. Jag var inte alls hungrig men med påtryckningar från de erfarna cyklisterna om att äta något direkt vid mål gick vi till McDonalds och köpte mat. Det blev en kycklingburgare och en milkshake, riktigt gott och välbehövligt. Tror att det var det som gjorde susen till dagen efter. För när jag cyklade Halvvättern åt jag dåligt efteråt eftersom jag inte fick i mig mat och var orkeslös flera dagar efteråt.
Efter lite vila och en skön dusch stannade vi till på ett italienskt pizzahak. Anna och jag åt pizza och de andra sallad. Kände att jag behöve mycket energi. Fyllde även på senare med nötter och choklad.



Kommentarer
Lina

Åh blir så glad varje gång jag läser om Ride of Hope. Ett leende på läpparna hela tiden :-)



Det var så himla roligt att träffa er tjejer!

När man följt era bloggar under en lång tid sen träffas man i verkligheten. Känns så roligt allt! Att vi träffades och njöt av cykligens underbara värld :-)



2009-08-12 @ 22:59:47
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Lina

hahaha jag missade också tommy i början då jag inte hade något ljud på. Men alltså jag skrattar åt det ännu...hahaa! Ett leve hurra hurra hurra! ;-)

2009-08-12 @ 23:01:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Andréa

Vad kul det låter! Och det känns ju extra kul när man gör det för en bra sak! Blir även väldigt sugen på en egen cykel.. :)

2009-08-12 @ 23:12:57
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Patrik Jämtvall

skitbra jobbat, hoppas borelian går över, låter läskigt

2009-08-12 @ 23:36:00
URL: http://www.patrik-jamtvall.blogspot.com
Annika

Ja, håller med Lina - så kul att läsa allas upplevelser från helgen :)

2009-08-13 @ 08:47:10
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0