Sista skidpasset innan Stafetten

Idag blev det sista skidpasset innan Stafettvasan på fredag. Nu är det Mental träning och
tankar på loppet som gäller.
Jag har lyckats få ihop 13,3 mil i träning på skidor. Väldigt bra med tanke på att i början av säsongen
visste jag inte ens om jag kunde åka överhuvudtaget.
Hoppas på att få laguppställningen imorgon. Har lagt in ett önskemål om att få sista sträckan,
Hökberg - Mora, 19 km.

Jag skulle vilja klara sträckan på 1:30 men inser att det är omöjligt, vilket innebär att jag måste åka i
12.67 km/h i snitt. Idag på mitt pass låg jag på ett snitt på 9.87 km/h. Med tanke på mina förutsättningar
verkar ett mål på 1:45 vara mer rimligt vilket innebär 10.86 km/h. Får allt ligga i om jag ska klara målet.
Men skam den som ger sig!


Kommentarer
Annika

Men vad roligt! Så det blir av! Gud vad kul att får höra hur det går för dig! Allt kring Vasaloppet känns så himla kul och positivt just nu :) Skulle nästan vilja åka upp och åka ett lopp till...

2009-02-24 @ 08:37:10
URL: http://tremil.blogg.se/
Annika

Nu var jag tvungen att roa mig med lite räkning också. Det är ju så kul :) Mitt snitt på tjejvasan var tydligen 10,44 km/h och tempo 5,57 min/km. Det blev ju på 19 km precis 1 h och 45 min :)



Så du behöver bara hålla mitt tempo och det tror jag du gör :) Jag hade ju massa trängsel och åkte de första 2 km på 6 någonting km/h :)



Vet inte hur det brukar vara på stafetten med folkmängd?



STORT LYCKA TILL också! Hoppas kroppen fungerar som den ska.

2009-02-24 @ 16:21:01
URL: http://tremil.blogg.se/
guldmulten

Ja skam den som ger sig!!

Det kommer gå jättebra, Du har den rätta kämparglöden! Jag kommer hålla alla mina tummar och heja för en kalasinsats!!

2009-02-25 @ 08:18:55
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Anonym

Du fixar detta galant, gå inte ut för hårt de första kilometrarna, få upp värmen och tryck till

Lycka till sötis

2009-02-25 @ 16:11:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0