Vallakurs

Nyss hemkommen från Vallakurs med jobbet. Kan väl inte påstå att jag är så mycket klokare, det känns ännu mer rörigt i huvudet. Att valla skidor är en hel vetenskap om man ska göra som proffsen. Tur att jag tog med mig pojken min så han kan hålla koll ;)

Pratade ihop oss lite gällande lag i stafettvasan. Var helt inställd på att köra näst sista sträckan på 9 km, men jag var förflyttad till sista sträckan på 19 km. Känner mig inte tillräckligt tränad pga mina förbaskade hälsenor. Vågar jag mig på att köra den längre sträckan? Vore ju härligt att få gå i mål. Riktigt få tokstaka sig sista streckan. Känna adrenalinet när alla står i mål och hejar på mig. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken sträcka jag ska ta.....9 km.....14 km.......eller 19 km?




   Foto: Ski go


Kommentarer
Annika

Haha, ja, en vallakurs skulle man allt behöva... men jag har läst och läst på nätet och frågat alla runt omkring mig som kan. Så jag tror att min kunskap duger än så länge. :) Eftersom glidvallan håller så pass många mil så tänker jag inte mecka med den själv utan kör endast fästvallan. När det blir aktuellt att lägga ny glidvalla får jag antingen lämna in till proffs eller nån snäll bekant...

2009-01-23 @ 08:45:32
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0