Midsommar i dagarna tre

Började fira midsommar i onsdags på jobbet. Budapesttårta och jordgubbar. Observera lappen om Blodomloppet på fikabordet. Jag försöker få med mig mina arbetskamrater att springa/gå Blodomloppet i augusti. Tyvärr är de inte lika entusiastiska som jag.
Fest på kvällen med jobbet. Fantastiskt bra ordnad taklagsfest med god mat och bra underhållning. Det blev visst lite sent, slutade kvällen på en uteservering på stan. Jag kom hem 01.30, tur att jag hade sovmorgon idag och inte behövde vara på jobbet förrens vid 10. Nöjd över att hinna med ett löppass på 5 km innan festen. En tur i ett väldigt kuperat spår. Riktigt bra träning för Lidingö. Många långa och branta backar.
Ikväll blev det ett Spinningpass och kokning av färsk potatis. Imorgon ska jag göra hemmagjord potatissallad att ta med till midsommarfesten. Det blir sillunch, grillning, lekar och umgänge i en sommarstuga ett par mil härifrån.
Tänkte försöka hinna med ett kort löppass imorgon förmiddag.



Kommentarer
Malena

Snygging! Japp planen är en morgonjogg i morgon. I nya skorna :-)



Ha en skön midsommar!

2009-06-18 @ 22:07:45
URL: http://bredablick.wordpress.com
Annika

TREVLIG MIDSOMMAR! :) Klart att du ska cykla med klubben, det har du all rätt att göra. Jag vet inte vilka tankar som hindrat dig hittills men tänk på dig själv nu. Jag tror att det är jättebra träning för oss :)

2009-06-18 @ 23:55:23
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Låter som ett riktigt traditionellt midsommarfirande! MYS!



Trevlig Midsommar!

2009-06-19 @ 08:49:55
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Åh, ett löppass idag förmiddag, vad duktig du är! Jag har tänkt tanken men jag har nästan inte tränat nåt alls denna vecka (förutom transportcyklingen till jobbet då) vilket gör att jag kommer ifrån det lite... Just nu degar jag bara lite i soffan! Hehe.



Att det skulle kunna regna har jag inte ens tänkt på... haha! Självklart klarar vi av en liten svalkande skur ;) Själv kommer jag nog inte vara bakis imorgon, möjligtvis lite trötter på förmiddagen bara. Så hör av dig du om du börjar nyktra till ;) Hehe! Annars avvaktar vi lite med väder och vind, söndag funkar lika bra för min del.



Just det, det där med perioder och betalning har jag redan spanat in. Det är ju skönt att inte anmäla sig alltför tidigt om man inte måste. Jag kanske behöver känna mig lite för med cyklingen innan jag är 100% säker, men än så länge är det ju bara kul!! :D



Ha en riktigt skönt midsommar!!!!

2009-06-19 @ 09:58:37
URL: http://runrunner.wordpress.com
saravillfara

Får du inte med jobbarkompisarna på Blodomloppet ens när du lockar med picknickkorg? Det var det argumentet som funkade för mig :) För så måste det ju vara även på er ort, att om man är 5 personer i ett lag så får man godsaker på köpet. Locka med det vet´ja.

Ha en fortsatt bra midsommarhelg :)

2009-06-20 @ 21:02:38
URL: http://saravillfara.se
izza

Jaa, tack själv!! Det var riktigt skoj! Det måste vi absolut göra om! Hoppas du fick trevligt på båten! Ni klarade er från regn va?



Förstår att du inte har tid att fokusera lika hårt på cyklingen framöver, men du är ju redan ordentligt sugen på att köra stora ju! :D Sen har du ju snart 100 mil i benen dessutom så det är ju bara att go for it! Vi kan ju fortsätta försöka köra en tur på helgerna om vi kan tajma in det, jag jobbar ju bara var tredje helg. Kvällar brukar ju vara svårare att orka/hinna med. Men det är bara du hör av dig så får vi se om vi får till det! Bara kul ju! När har du semester?



PS. Jag måste också satsa på löpningen! Om typ två veckor har vi en utmaning på jobbet om att springa en mil så fort vi kan. Får nog ligga i om jag ska bli snabbast! Haha.

2009-06-20 @ 23:09:43
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0