Program juli för motionärer

Nu har AXA Sportsclub lagt ut träningsprogrammet för juli månad.

Så här står det på sidan:

Nu har du haft en månad att komma igång och kan börja med grundträning. Skillnaden från förra månaden är att jag bytt ut ett av de lugna passen mot ett intervallpass.

2 ggr/vecka: Löpning 30 - 90 minuter

Ska du springa 30 km är det viktigt att du lär kroppen att hålla på en stund. Lägg in ett längre pass under helgen, om du har tid. Spring lugnt så att du orkar jogga hela passet.

Intervallträning

Intervallpasset består av en uppvärmning och en nedjoggningsdel samt själva intervallerna. Ha en effektiv intervalldel på ca 15 min och varje intervall 2 - 5 min. T ex 5 x 3 min, 4 x 4 min, 8 x 2 min, eller variera under passet. Jogga lätt i pausen som bör vara ca hälften så lång som intervallerna. Spring gärna intervallerna på ett småkuperat elljusspår eller liknande. Har du inte sprungit intervaller tidigare, ta det lugnt och testa dig fram.

Bonuspass

Kör t ex ett styrkepass på gym eller ett alternativpass som komplement till löpningen.

Tänker anpassa programmet på mitt sätt och skriva ihop det lite mer utförligare. Passar ju bra att pyssla med sånt nu när jag inte tränar. Träningsplanerar gör jag istället för tränar.



Kommentarer
Malena

Kan man inte träna så får man planera för träning, helt rätt :-)



Hoppas du kommer igång snart och att du får till dina pass!



Ha en skön helg!

2009-06-26 @ 07:56:38
URL: http://bredablick.wordpress.com
Lina

Så himla kul att vara igång med ett träningsschema. Kul att planera! :-)



Dagen igår var helt underbar. Det är så himla härligt att kunna aktivera sig utomhus :-) Får se vad som sker idag, kanske blir det stranden igen.



Hoppas du får en fin dag!

2009-06-26 @ 08:05:09
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Planering är ju a och o. Jag måste därför skriva in löpning på mitt schema men usch vad svårt det är... :) skyller på värmen, bl.a.



Kör så det ryker med ditt program!

2009-06-29 @ 10:32:36
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0