Alldeles för ivrig

Ajaj har ont i knät. Inte alls bra.
Kände mig helt upprymd efter Spinningpasset igår, så ivrig som jag är satte jag mig på min cykel på väg hem. Tänkte mig inte för utan cyklade på i samma takt som på Spinningen. Ingen bra idé med tanke på att det var isgata ute. Sladdade och cyklade såklart omkull och slog i knät. Kände inget igår så trodde att det var lungt. Idag har jag dock ont :(  Men får ju skylla mig själv. Att jag aldrig lär mig att ta det lungt. Hoppas verkligen inte att det sätter stopp för mig då jag tänkte köra Spinning även imorgon. Dessutom har jag ju snart en finfin cykel som jag måste provköra.

Var iväg till min naprapat imorse. Många spänningar i min kropp just nu som måste släppas på vilket medför ont i nacke/axlar, knäont och hälsenebesvär. Fick mig en rejäl omgång massage och annat som han satte rätt.
Han ser inte bara till kroppen fysiskt utan ser sambandet mellan kropp och själ. Fick många kloka och stöttande ord. Han tyckte att jag var stark. Han är guld värd!!


Kommentarer
Annika

Oj, stackare som ramlade! Men tur att det verkar gått rätt bra ändå. Plåstra om, läk och kör vidare, som i livet ;)



OCH vad roligt med cykeln! Blev det racern du tittat på?



Det låter ju skithäftigt att få sådan hjälp av naprapat. Jag har aldrig varit till någon sådan men det vore säkert bra att få sig en genomgång :)

2009-03-25 @ 10:44:46
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0