Vad är egentligen lycka?

Har funderat mycket sista veckorna. Många tankar har flugit förbi i mitt huvud. Vissa har stannat och vissa har farit iväg lika fort. Jag har haft många och långa förtroliga samtal med mina vänner och familj. Utvecklande, givande och glädjande. Inser hur mycket familjen och vännerna betyder. Jag känner mig oerhört tacksam för det jag har.


En person är rik om han kan uppskatta de små sakerna i tillvaron som att se solen gå upp eller känna tacksamhet för att man lever. En person är däremot fattig om han måste åka till månen varje vecka för att må bra.

Så fort du inser att du kan vara lycklig utan prylar och pengar så har du kommit långt. Så fort du kan vara lycklig en hel dag utan att det måste ha hänt visst antal saker och utan att du måste ha fått ett tjog med kickar då är du definitivt på rätt väg.

När du är tacksam så fokuserar du på vad du har och inte på vad du saknar. Därför känner du dig alltid rik när du är tacksam. Det är när du fokuserar på vad som saknas i ditt liv som du känner dig fattig


"Du måste leva i en attityd av tacksamhet. Det är nyckeln till ett liv av rikedom och lycka." - Sir John Templeton



Kommentarer
izza

Så sant som det är skrivet! Dock så lätt så lätt att glömma bort bland alla våra små vardagsproblem som grämer oss. Jag kom själv hem nu i eftermiddag och kände mig alldeles för deppig. Då slog det mig att man borde göra mer för varandra! Konstigt nog kom jag att tänka på organdonation och satte genast på datorn och anmälde mig till socialstyrelsen som donator...



Jag håller span på Livs spinning på torsdag. Än så länge har ingen bokat av :( Afron blir nog inga problem att orka med för dig tror jag! Det är så himla roligt att passet bara svischar förbi! Ansträningsnivån är ju relativ, och i början är det ju lite svårare att ta ut sig hårt.



Jag har inte vant mig vid bokning än tror jag. Anledningen är nog att jag ibland har svårt att veta säkert när jag lyckas ta mig från jobbet. Då känns det bättre att ta det som det kommer. Jag skulle vilja prova cirkelgym, dock är det ju som sagt svårt att få plats. På måndagar skulle jag vilja gå, men då börjar det andra roliga pass kl 19 så då har jag inte vågat vänta till efter 19 för att se om det blir några lediga biljetter till cirkelgymmet 19.15.



Nu ska jag vila en stund på soffan sen ska jag ut och slåss med vinden!

2009-03-31 @ 18:06:13
URL: http://runrunner.wordpress.com
Lina

Vilka kloka ord!



Jo nu är det verkligen nära! Det pirrar i magen!:-)



Det kommer att finnas trådlöst internet på hotellet så jag kommer att uppdatera så ofta jag kan :-)



Kommer att cykla mig cyklig ;-)



Ha en fin tisdagskväll!

2009-03-31 @ 20:30:25
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Absolut! Håller med dig, men jag tror fortfarande att man är ännu lite lyckligare om man har någon att dela det med - det är därför det är så tungt att bryta upp. Det är inte "bara" ett förhållande - utan ofta en drömbild av något mer: familj, framtid, man, trygghet, kärlek, respekt, semestrar, sällskap... osv. Jag ska inte strö salt i såren men det är klart att det gör ont att förlora det eller det man hoppades på. Men som jag sagt tidigare så när det handlar om något så viktigt så förtjänar man den bästa - och absolut någon som uppskattar så bra tjejer som oss ;) KRAM!!

2009-04-01 @ 21:27:31
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0