Cykelfrälst

Det är så roligt att cykla!!!
Sådan skön känsla, sådan frihet. Att bara rulla fram i hög fart i nedförsbackarna och pumpa på i uppförsbackarna i fin natur. Underbart!! Nu förstår jag Lina´s kärlek till cykling!

Var och besökte en av de sötaste bebisarna jag sett ikväll. En gammal kär vän har fått en söt liten son. Snart två veckor gammal. Underbart söt och gullig!!
Efter bebismys och fika med sötaste vännerna var det bara att åka hem och svida om för cykling. Fick sällskap ikväll med en för kvällen ny cykelägare. Han verkade lika nöjd som jag med att cykla. Riktigt skönt!! Det lär bli fler ggr!!

Kvällens pass blev 38 km långt. Tid: 1.22.50. Medelhastighet: 25,73 km/h, Maxhastighet: 43,32 km/h.

Hittade detta träningsprogram på www.cykla.se i maj inför Halvvättern. Tänkte ha det som stöd för min träning i maj. Nu är det bara att hårdköra, inte länge kvar nu till loppet.




Kommentarer
Lina

Åh så himla lycklig jag blir när jag läser :-)

Underbart att du hittat kärleken till cyklingen :-)



Jag premiärtävlade igår, ett tempolopp (utan tempocykel) men det gick bra :-) Det var bland det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv men det var en så härlig kick och känslan var underbar. Nu är jag sugen på en tempohoj :-) tempolopp var grymt roligt!



Trampa på :-)

2009-05-07 @ 09:05:19
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Jaaa, det var riktigt synd att missa crosstraingen, men men! Det blir fler gånger som sagt!! Tråkigt att du känner av låret. Exotiskt med akupunktur, hehe, låter lite läskigt, men det är väl bra :D



Ja, hur ska man hinna med allt? Jag är dålig på att stretcha när jag tränar själv. Inga problem alls efter ett gruppass, men när man är ensam är det lite småtrist! Jag tror jag ska gå på yoga nu på lördag, om jag orkar, har inte haft sovmorgon på två veckor tror jag, hehe.



Jaa, vi kanske skulle ta och anmäla oss till Varvet nästa år! Det vore skoj!! Det är ju verkligen kul att träna när man känner att man utvecklas!!



Nu ska jag fortsätta med sommarschemat här på jobbet. Håller dock på att frysa ihjäl, nåt fel på ventilationen på kontoret idag så sitter med jacka som täcke över benen, hehehe!

2009-05-07 @ 12:34:55
URL: http://runrunner.wordpress.com
guldmulten

jag får såå dåligt samvete av ditt ivriga tränande :)...

Kanske får sluta läsa här hmmm =)

2009-05-08 @ 08:25:53
URL: http://guldmulten.blogg.se/
izza

Jaa, vi kan dra iväg varandra på yoga!! :) Om vi nu lyckas... ;) Min plan är som följer: Jag jobbar var tredje lördag så två av tre lördagar kan jag gå på yogan som är mellan 10-11 på lördagar. Och den tredje veckan har jag tänkt sikta på onsdagen. Egentligen gör jag inget särskilt på onsdagar så jag kan byta lördag mot onsdag också om det passar dig bättre!



Grillpartyt var jättetrevligt! Det vi åt blev otroligt gott!!

2009-05-10 @ 18:10:59
URL: http://runrunner.wordpress.com
Annika

Usch, Malin - varför ska du göra så jag fåt ont i magen.. ? ;)



Nejdå, jag är glad för din skull och det är lite peppande också. Jag behöver en stor fet spark i baken nu... Puh...

2009-05-11 @ 10:36:52
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0