En solig lördag

Efter en vecka med regn och rusk fick äntligen min pärla komma ut och rastas lite. Kl.10 kom Sara förbi för att ta sällskap med mig ut på en cykeltur. Det var väldigt varmt redan då. Min tanke for genast iväg till Stockholm och de tappra marathonlöparna i värmen. Blev inte så lång tur idag, "bara" 5,6 mil. Inte att förglömma en tur upp i Ånnabodabacken, en väldigt brant backe, och då med betoning på BRANT. Oj vad jag flåsade och pulsen skenade iväg direkt. Usch så otränad jag känner mig i detta läget. Backträning säger jag bara, skulle behövas. Vi fick push av en kille i backen som skrek på oss när vi stannade och vilade: - Upp på cyklarna tjejer, här ska inte vilas inte. På väg ner så skriker han: - Upp i backen igen. Vi behövde nog lite push i det läget, det var varmt och grymt jobbigt.




Hem och ta en snabb dusch och äta nåt lätt. Blev en snabb sallad på fullkornsbulgur, kycklingfilé, jordgubbar, avokado och pumpafrön. Sedan ombyte till golfdressen.
Spelade 9 hål på Mosjö med min golfpolare Johan. Det gick sådär. Skojade med att jag var iallafall jämn, fick ihop 8 slag på många par 4 hål. Lyckades få ihop 9 p, vilket inte alls var godkänt. Kul var det iallafall och det var väl huvudsaken.




Hem efter golfen och duscha och byta om och raskt vidare på picknick med tjejkompisarna. Underbart väder och underbar kväll! God mat och trevligt sällskap, en bra avslutning på en solig och skön lördag.

Sist men inte minst har jag följt Stockhom marathon, iallafall en speciell person via sms. Han fick sluttiden 3:13:20. Imponerad! Starkt jobbat grabben!!




Kommentarer
Lina

Vilka härliga bilder!

Det ser ut och ha varit en helt fullspäckad lördag med underbara aktiviteter :-) Så skönt när man kan vara ute och njuta hela dagen!



Cykelloppet igår gick bra, cyklade in på 4h 19 min och det är jag nöjd över. Det var strålande sol hela tiden så snygg cykelbränna har man nu hehe, jätte fina vägar att cykla på så allt var perfekt!



Hoppas att du får en lika fin söndag!!

2009-05-31 @ 09:47:55
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Härligt fullspäckad lördag! Ser ut som ni satt på picknick här utanför mig, tycker de rödfärgade planket ser mycket bekant ut! hihi. Vilken fin cykelbränna du har nu på armarna! ;)



Idag är det söndag och solen fortsätter steka på! Jag ska ta en dusch och sedan knalla ut i parken och läsa kokböcker. Måste få igång en bättre matplanering! Ha det bra!!

2009-05-31 @ 12:15:50
URL: http://runrunner.wordpress.com
Annika

Ser ut som en jättehärlig dag! :) Du hann med massor!



Vad mysigt med picknick och sol, det gör en lycklig och full av energi :)

2009-05-31 @ 18:02:24
URL: http://tremil.blogg.se/
izza

Jaaa, det tycker jag att vi ska! Vi får hålla utkik med andra ord! Var inne och läste på hemsidan att det skulle komma igång under dagen. Hur gör vi då? Anmäler vi var för sig? Vi kan ju skicka ett sms om någon utav oss ser att det kommit igång!?



Helgen har varit skön i solen! Vilken värme det har varit!!

2009-06-01 @ 08:47:07
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Okej, vi kan ju försöka kika båda två så får vi se! Jag kan ju skriva en kommentar här också om jag skulle få syn på det (om du sitter nåt vid datorn under arbetsdagen förstås). Men jag ska nog till gymmet och sen försöka sola lite, igår var det ju så varmt så jag pallade inte så lång tid, hehe.

2009-06-01 @ 09:13:49
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Anmälan har öppnat!!!

2009-06-01 @ 11:28:55
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0