Första Advent

Oj vad tiden går. Vilken dag som helst är det december och idag är det Första Advent. Igår var jag bjuden på två fester, en i Stockholm och en i Örebro. Jag gick dessvärre inte på någon av dem. Hade verkligen velat gå på båda. Istället var jag hemma och bakade lussekatter och adventspyntade.
Det har varit så mycket sista tiden och jag har varit rätt uppstressad. Gick ner betydligt i varv i Italien, vilket verkligen var välbehövligt. Efter resan lyssnar jag mer på kroppen och inser att jag kan inte hänga med på allt. Måste stanna upp ibland och bara vara. Ta vara på lugnet och sig själv. Det mår jag bra av. Får mig i balans.
Missade säkerligen en massa skoj igår men är inte ledsen för det. Känner lugnet och njuter av ett städat och ompysslat hem. Snart är det dags för arbete på Friskis och avslutningsvis lite träning för att runda av ännu en vecka som snart har gått.




Kommentarer
Lina

Åh vilka härliga julbilder!

Mys med första advent!



Tycker att du gjorde helt rätt! Man ska lyssna på sin kropp, känner man bara för att stanna hemma och pyssla och rå om sig själv ska man göra det med gott samvete :-) Jag tycker det är jätte skönt att bara få vara, utan någon stress.



Trevlig första advent från ett kyligt norr :-)

2009-11-29 @ 19:45:17
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Synd att jag inte fick träffa dig och inte heller nån rapport från Ola, hihi men... SJÄLVKLART ska man inte göra nåt om man behöver vila! :)



Mysigt med lussebak! Jag tror att det är lite försent att dra igång ett bak nu för mig :)

2009-11-29 @ 21:38:18
URL: http://tremil.blogg.se/
izza

Mysiga julbilder! :) Och härligt jobbat du med idag! Imponerande med crossen innan!! :)



Typiskt att det skulle vara så sent :( Men det är iofs positivt för min del också om vi blir klara lite tidigare, det är ju inte så att jag heller hade gott om tid på lördag em/kväll, hehe. Synd bara att man missar ett roligt pass! Men man kan ju inte vara överallt hela tiden!



Ska vi köra Pers pass klockan 11 då? Och styrka efteråt? Eller hur gjorde du sist?

2009-11-30 @ 22:37:09
URL: http://runrunner.wordpress.com
Izza

Ja, mål är ju bra. Om man kan sätta mål som är lagom realistiska. Alltid knepigt det där vad man kan tänkas klara av, men samtidigt inte sätta för lätt. Men ibland räcker det ju med att sätta mål som med min träningsmängd, just för att ha någonting att falla tillbaka till, en motivation och mening liksom.



Låter kanon det där på lördag. Det kör vi på tycker jag. Vill du testa "mitt nya" upplägg med först normal vikt i 2-3 set och redan 1-2 set med en tyngre vikt? Tar ju lite längre tid, men man kan ju välja bra övningar beroende på vad vi ska ha för fokus i passet.

2009-12-01 @ 09:33:16
URL: http://runrunner.wordpress.com
Coyntha

Du gjorde rätt! Man måste lyssna på kroppen men tyvärr gör vi inte så ofta.

Att va hemma är också skönt!

Gick det bra med arbetet på Friskis? Vad gör du där?

Kramis.

2009-12-01 @ 13:14:45
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Coyntha

Du gjorde rätt! Man måste lyssna på kroppen men tyvärr gör vi inte så ofta.

Att va hemma är också skönt!

Gick det bra med arbetet på Friskis? Vad gör du där?

Kramis.

2009-12-01 @ 13:15:02
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
izza

Hur gör man så fina kollage som du? Får bilden på snedden och så fina ramar? :D Heter funktionerna nåt speciellt?

2009-12-01 @ 16:50:39
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0