Friskvårdsarbete

Det känns just nu som ämnet friskvård genomsyrar större delen av mitt liv. Igår jobbade jag flera timmar med friskvård på jobbet. Jag är den mest entusiastiska i friskvårdsgruppen på vårt distrikt. Anmälde oss till Stafettvasan igår. Skrev ihop en handlingsplan för vårt friskvårdsarbete under 2010. Diskuterade med en yrkesarbetare hur vi ska kunna ändra matvanorna hos våra medarbetare på bästa möjliga sätt. Pratade även om vi skulle starta igång morgongympan igen. Fick dessutom ett mail från Alecta om en friskvårdsutmaning som jag blev sugen att starta igång. Funderar ut vad vi ska hitta på för gemensam aktivitet i slutet av november för att öka vår gemenskap. Ett ganska tufft arbete men roligt.






Kommentarer
Anki

Låter grymt roligt att få arbeta med sådana frågor!

Andréa

Synd att du bor så långt bort, annars hade du kunnat anlita mig som föreläsare ;)



Kul med företag som satsar på friskvård, det kommer löna sig i slutändan!!

2009-11-03 @ 16:18:07
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
emelie

Vad kul att du får jobba så mycket med friskvård. På mitt företag existerar inget sådant och jag är verkligen sugen på att försöka dra igång något. Kul initiativ!

2009-11-04 @ 04:34:10
URL: http://emelille.blogg.se/
Anonym

Kul att du får lägga arbetstid på sånt. Skulle vi inte få göra här. Men vore kul om man fick...

2009-11-04 @ 07:42:47
guldmulten

oj, kom inte med nån avsändare :)

2009-11-04 @ 07:43:52
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0