Chokladsug

Måndagen gick bra. Tisdagen gick hyfsat, åt relativt bra mat. Det enda var att sötsuget fanns där. Att jag blev så sötsugen var nog att det dröjde lång tid innan jag fick middag efter träningen igår. Dessutom blev det för lite mat. Så efter maten knaprade jag nötter. Måste nog dra ner på mängden nötter. Visst är det nyttigt och bra fett, men bara för det är det ju inte speciellt nyttigt att äta för mycket. Det blir lätt att jag tar till det när jag slarvat med maten. Det blir dessutom inte lättare då jag upptäcker flera nyheter hos Marabou. Det verkligen vattnas i min mun. Choklad är en stor last hos mig. Ibland slår chokladsuget till rejält och jag måste genast åka och köpa mig en chokladkaka. Nu är jag riktigt sugen på att testa dessa nyheter:

Marabou Vinter - Limited edition. Kardemumma, nejlika, peppar, ingefära, kanel och vanilj.
Marabou Toffee Walnut - fylld med mjuk kola och lättrostade valnötter.
Marabou Yoghurt Raspberry - fylld med len yoghurt och friska hallon

Hoppas dock att dessa inte är så goda som de verkar. När jag skulle prova Marabou sommar blev jag riktigt besviken. Den var inte alls så god som jag trott.
Nu ska jag ju egentligen inte äta sånt här, så att göra ett sånt här inlägg är ju hur dumt som helst. Jag blir ju bara frestad...






Kommentarer
Andréa

Jag är tillskillnad från de flesta andra tjejer ingen chokladälskare. Visst, några bitar kan ju vara gott, men av en hel kaka skulle jag mest må illa tror jag :) Därtemot är ÄLSKAR jag ju andra typer av smågodis och äter nog lite förmycket enligt vissa :) Enligt mig själv behöver jag det dock.. inte lätt att få i sig alla energi man behöver bara genom att äta närigsriktig mat, då måste jag ju äta HELA TIDEN :)

2009-10-14 @ 09:42:22
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
frida

Ja varför detta inlägg?! Nej skämt åsido, ja nu vet man vad man avstår från men vinter smaken verkar fantastisk till en kopp glögg, och rasberry också förresten. Nej drick chokladte, det smakar som choklad så får du smaken men inte onyttigheterna. Kämpa på!

2009-10-14 @ 15:05:06
URL: http://fridfullt.blogg.se/
emelie

Jag älskar chokladet med raspberry yoghurt smak! Den är ljuvlig! (tyvärr, för då vill jag äta den alldeles för ofta...)

2009-10-14 @ 20:06:54
URL: http://emelille.blogg.se/
Lina

När jag unnar mig något gott så är det choklad jag faller för :-) Geisha är en favorit och choklad med nötter är bara för gott :-)

2009-10-14 @ 20:27:40
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
guldmulten

Choklad = livselexir :))



Håller med om att sommarvarianten inte var nåt vidare alls....



2009-10-15 @ 08:47:22
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0