Ett sundare liv

Jag känner mig extra peppad att äta bättre och nyttigare nu när jag är med i utmaningen We´re in charge
När jag tänker efter har jag nog redan börjat tänka mycket nyttigare sista halvåret ungefär. Jag väljer ofta nyttigare alternativ då jag tycker att det är godare. Ska dock inte sticka under stolen att jag älskar kaffebröd, godis, chips och annat onyttigt. I matväg väljer jag dock hellre den fräscha salladen, pastan eller ett vegetariskt alternativ istället för tex en köttbit, pommes och bernaisesås. Jag tycker det är godare även om jag inte har något alls emot just pommes och bearnaise.

Igår kväll fanns det ingen tid till att laga mat. Kom hem från jobbet fem minuter innan träningen. Sedan var jag hemma vid 20.30. Då skulle jag duscha, slänga i mig nåt att äta, prata i telefonen, byta lakan m.m.
Jag fick leta i frysen efter något att ta med till jobbet att äta till lunch. Det blev ugnspannkaka.
För ett år sedan hade jag nog tagit med en burk jordgubbssylt till. Idag blev det istället lingonsylt, skinka, paprika och fikon till. Betydligt mer mättande och nyttigare.








Kommentarer
Lina

Ser ut som en mycket god lunch med härliga färger. Det är bra för ögat :-)



Jo det känns jättekul att börja planera hur man ska ha det. Sitter och bläddrar i inredningstidningar hela tiden för att få lite tips :-)



Nu ska jag cykla iväg till gymmet och köra spinn75:-)



Ha en skön kväll!

2009-10-13 @ 17:52:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
emelie

Låter som en bra utmaning. Ibland behöver man lite "krav" på sig för att något ska hända. Jag har en svacka nu, men hoppas snart jag är tillbaka på banan igen.

2009-10-13 @ 21:23:33
URL: http://emelille.blogg.se/
frida

Mumsfilibabba!

2009-10-13 @ 22:37:02
URL: http://fridfullt.blogg.se/
Annika

Bra där! Det ser jättefint ut! Jag skulle definitivt tagit sylt :)



Har även försökt byta bort sylten till gröten på morgonen men inte hittat nåt bra alternativ, äpple och kanel funkade inte för mig och inte blåbär och keso heller...

2009-10-14 @ 08:54:53
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0