Juniorträning

Jag kan inte annat än känna avundsjuka på de som tränat en massa i helgen. Flera som varit i Göteborg och kört spinning för Rosa Bandet. Några som varit på invigningen på Sportlife i Stockholm och tränat. Ett par som varit på Åland och sprungit en Halvmara. Sedan Anna som jag skulle ha en heldag med träning här hemma i Örebro.
Själv har denna vecka varit allt annat än träning för mig. Feber och förkyld. Så nu är jag toksugen på att träna.

Var tvungen att röra på mig och få lite frisk luft idag så det blev några korta promenader. Dessutom blev det mer rörelse än planerat. Som vanligt på söndagar har jag mitt värdpass i receptionen på Friskis & Svettis. Denna söndag blev lite svettigare än vanligt. Tog en promenad dit och kom iväg lite väl sent så fick springa sista biten. Sen efter ett par timmar i receptionen fick jag frågan om jag kunde rycka in som Juniorvärd eftersom de inte hade någon. Tvekade lite men sa samtidigt ja i nästan samma ögonblick utan att veta vad jag gav mig in på. Man måste vara två vuxna vid Juniorpassen (Juniorjympa för barn mellan 7-10 år), en ledare och en värd. Så jag fick hjälpa till och hoppa och skutta runt, köra skottkärra med ledaren, leka under Hökens alla vingar och andra övningar. Blev riktigt svettig. Det var riktigt roligt. Fick förfrågan efteråt om jag inte kunde tänka mig att vara värd på alla Juniorpassen på söndagar. Jag tror nog att det kan jag allt tänka mig.


Kommentarer
Annika

Ja, nästa år får du följa med, det var grymt roligt och häftigt! :)



Men det lät också roligt att få ansvar och att få leka med barnen. Det är ju dessutom bra att vila om man är sjuk... så hoppas vi att du är frisk till helgen.



Jag slutar redan kl 15 på fredag så förhoppningsvis kan vi komma iväg i bra tid :)

2009-10-26 @ 08:31:40
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Jag känner likadant, jag har bara jobbat och jobbat ihelgen :-( Men nästa år får vi vara med!!!



Kul att du fick ett nytt uppdrag!



Krya på dig!!

Kram!

2009-10-26 @ 20:30:37
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Jaa, det gäller att vara effektiv! :P Kände mig rätt hurtig när jag gick och bytte om och gav mig ut och sprang igår här på jobbet, hehe.



Jaaa, det vore superkul att bli spininstruktör!! Och fatta vilken bra övning det är att prata inför folk!! Jag ska prata med en kille här på jobbet, jag jobbar ju egentligen den 8 nov. Men jag ska se vad han säger om att byta, jag får kanske offra mig och jobba dagen efter julfesten, men vad gör man inte för träningen!! Och då får man ju en ursäkt till att inte dricka alkohol som bara förstör träningsresultat :P OBS! lite ironi i den sista meningen ;)

2009-10-28 @ 07:31:39
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0