Ny vecka och nya tag

Trots flera dagars vila hade jag inte alls den energin igår kväll när jag skulle träna som jag trodde jag skulle ha. Förmodligen beror det på att jag var jättetrött och jättestressad. Kände en spänning i nacken och ner på ena sidan av kroppen och huvudvärk. Dessutom tror jag att jag är lite segstartat. På pass nummer två hade jag mycket mer energi.

Gårdagens träning blev:
Pass 1 - Spinning Medel 55 min
Pass 2 - Cirkelgym 60 min
Var inte så taggad på spinningen som jag brukar. Var ändå skönt att få svettas lite. Sista låtarna kom dock energin och jag kunde trycka på lite mer.
Riktigt skönt att få en riktig genomkörare av kroppen på Cirkelgympasset. Alla kroppsdelar får jobba, både med hög puls och styrka. Min kropp behöver definitivt mer styrketräning.

Första dagen utan något sött gick väldigt bra. Det bästa för min del är att ha fullbokat schema för då tänker jag inte på mat. Riktigt nöjd med måndagens matintag och träning.

Min nya rutin efter semestern att äta havregrynsgröt på frukosten på jobbet känns riktigt bra. Jag har inte tröttnat på den trots att jag inte varierat den utan det blir samma visa varje dag:
1,5 portion fiberhavregryn + ½ äpple i bitar + kanel + russin + solroskärnor + lättmjölk.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0