Vasaloppskväll

Igår var jag på Vasaloppskväll på Lindells. Tyckte inte jag handlade något direkt, mest lite småplock, ändå blev det dyrt. Nästan 1000 kr. Det är dyrt att sporta. Visst jag fick en Craft sportbh med vindstopper, ett par skidhandskar, två glidvallor, en fästvalla och ett rengöringskit för skidorna.

Nu är jag riktigt sugen på att åka skidor. Tur att det snart är helg och då ska jag ju till Torsby och åka skidor.
Det enda jobbiga innan är vallningen av skidorna. Tycker verkligen det är så tråkigt. Det kanske beror på att jag inte äger nåt vallaställ utan får stå hemma på köksgolvet. Jag borde nog köpa mig ett ställ också. Sen skulle jag behöva köpa ett vindtätt underställ. Alltid något som måste inhandlas. Med tanke på hur mycket pengar som det kostar måste jag se till att träna mycket, åka mycket skidor i vinter.

Träffade på en riktigt dryg försäljare från Craft igår. Han sa att om jag ska ha mitt ställ som jag fick i födelsedagspresent måste jag åka Vasaloppet på 4 timmar (jag känner pressen att träna hårt och mycket  =)) Annars kommer jag frysa. Försökte förklara att jag ville ha ett tjockare underställ med vindstopper under som han i butiken föreslagit mig men han lyssnade inte. Det gick verkligen inte alls att resonera med karln. Vill egentligen bojkotta Craft bara för att han var så otrevlig och dum. Synd bara att de gör bra och snygga grejer.


Mina inhandlade skidhandskar från Skigo. Samma som Virpi Kuitunen använder. Undrar om jag kommer åka lite fort? ;)



Kommentarer
Anki

Skoj med lite nya skidsaker..:)

Jag var på längdskidkväll här hemma på Intersport igår. Mitt kalas blev dock lite dyrare än ditt eftersom jag investerade i nya skidor, pjäxor, bindningar, stavar, strumpor, handskar och en skidpåse till skidorna... Jag fick en gratis mössa från Craft på köpet iaf..:)



Skoj att åka skidor i Torsby... Det är något som jag skulle vilja testa någon gång...

guldmulten

Trist med dryga säljare.... Eget släkte det där...



Jag tror helt klart du kommer åka lika fort som Virpi! :)

2009-10-28 @ 08:51:17
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Annika

Om du åker på fyra timmar så har vi ju en ny vinnare och nytt rekord i damklassen :) Haha, vilken idiot! Jag tycker du ska vara stolt över ditt snygga ställ och det blir säkert bra med varmare kläder under :)

2009-10-28 @ 09:22:49
URL: http://tremil.blogg.se/
frida

Ditt ställ blir super, strunta i han!

Ja det är dyrt, hade gärna velat åka mer skidor eller cykla med riktiga materialsporter och jag vill inte att det ska hindra mig så då håller jag mig till det andra jag älskar, gym och sånt. Men ska bli skoj att följa er på era skidor!

2009-10-28 @ 10:47:43
URL: http://fridfullt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0