Både högt och lågt

Träningsaktiviteten denna vecka är låg. Övriga aktiviteter ligger högt på listan.
Fortfarande inte tip top vilket känns jobbigt. Täppt i näsan, huvudvärk och småseg.
Det har inte blivit något riktigt träningspass på hela veckan och i helgen blir det inget heller.
Abstines i hela kroppen. Tänker ge mig ut ikväll trots min seghet, min huvudvärk och min täppta näsa, och trots regnet som strilar ner utanför fönstret. Kroppen skriker efter rörelse.

Jag har haft två bra dagar i Skövde och Billingehus. Trevliga människor och trevlig omgivning. Temat var friskvård och hur vi ska agera som Hälsoinspiratörer på företaget. Diskussionerna handlade om hur vi ska fånga upp de som är i riskzonen att bli skadade i arbetet, som inte rör på sig och som äter dåligt. Erfarenheter från våra olika distrikt och diskussioner om framtiden. Det kändes mycket inspirerande.
Diskussionerna varvades med promenader i vacker natur, lunch vid en sjö, tävling med olika uppdrag i lag, middag i en lappkåta vid öppen brasa, qigong innan frukost. Telefonen lämnades kvar vid alla tillfällen som hade varit passande för ett fint foto, vet inte vad jag tänkte med. Så tyvärr blir det ett inlägg utan foto.

Förutom en löptur i regnet ikväll blir det packning igen. Vid lunchtid imorgon åker jag och tio tjejer till Omberg för att spela golf. En avslutningsresa för säsongen 2009. Viktig avslutningstävling på lördag. Imorgon blir det träning på rangen och på söndag ytterligare en tävling. Det ska varvas med umgänge, goda middagar, spa och som jag hört från tidigare år, mycket sprit ;) Så det lär inte bli någon hälsoresa.



Kommentarer
ola

Tja. Jag försöker ju vara en hälsoinspiratör på jobbet genom med att peppa inför vårruset, grabbhalvan, veckojogging efter jobbet mm. Det är tufft alltså. Hade gärna varit med på Billingehus. Och på de där spa`t med all sportdryck ;-)

2009-09-03 @ 20:13:10
URL: http://cykelola.blogg.se/
izza

Härligt att höra att du haft det bra! Tråkigt bara att du inte känner dig så mycket kryare. Starkt jobbat om du kommer ut ikväll! Vädret är verkligen trist nu. Jag sparar mig till imorn (jobbar kväll, så kan jogga på förmiddagen) och kör lite vila idag istället! :D



Ha det så bra i helgen!!

2009-09-03 @ 20:36:16
URL: http://runrunner.wordpress.com
Lina

Kul att få inspirera andra, utmanande och roligt :-)



Hoppas att du känner dig bättre idag och att du får en super härlig helg!! Låter jätte mys!!



Trevlig helg!

2009-09-04 @ 11:26:10
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0