Lidingöloppet 15 km 2009

Avfärd från Örebro 06.30 på morgonen i bil, jag och tre kompisar. Vi ville ha gott om tid innan start.
Chauffören lyckades köra fel två gånger och dessutom blev det flera pauser då det nog intogs lite för mycket vatten. Kö när vi kom in på Lidingö. Iväg och hämta nummerlappar. Själv var jag väldigt lugn men kände mig lite orolig för mina kamrater som skulle starta 30 min före mig. De fibblade med tidtagningsgrejen och nummerlapparna vid Lidingövallen. När klockan var 10.15 (de skulle starta 10.30) sa jag att ni borde nog skynda er bort mot starten. Själv gick jag i godan ro bort mot Koltorp och starten medan de andra rusade iväg före mig. Jag kollade på klockan och funderade om de verkligen skulle hinna till starten, vilket de inte gjorde. De hade sprungit sista kilometern och kastat överdragspåsen på vagnen och fick starta i startgruppen efter.

Själv så promenerade jag bort mot Koltorp i lugn takt och fokuserade mig på loppet. Kroppen kändes inte helt lätt. Förkylningen hade inte gett med sig helt. Kände mig ändå inte orolig. Jag hade reviderat mitt mål med tanke på hur jag mådde. Min tanke var att ha ett trivsamt lopp, se mig omkring och njuta av det fina vädret och omgivningen. Det hade jag mestadels av loppet. Försökte ta det lungt och inte stressa upp mig. Min tanke var att trycka på lite mer när jag sprungit ungefär halva loppet. Tyvärr gick det inte. Kroppen kändes tung och istället fick jag sakta ner på tempot en aning. När jag närmade mig mål började jag spurta och fick tillbaka krafterna, det kändes lätt igen och jag hade kunnat springa på mer. Så i efterhand hade jag nog kunnat trycka på lite tidigare. Hade dock inte kunnat springa på så pass så jag hade klarat mitt mål under 1.30.

Nu har jag jätteont i mina benhinnor. Det blir vila från löpningen helt denna vecka. Smygstartar ikväll med lite yoga vilket känns välbehövligt nu när kroppen känns stel. Nu får jag inte ta paus från löpningen helt, nu är jag taggad att förbättra mig. Ett löppass i veckan under vintern tror jag kommer passa mig perfekt. Nu är jag sugen på att träna pass inomhus.







Resultat Lidingöloppet MK15 2009

Slutttid: 1.36.06     Placering: 2203

0,9 km: 0.06.38     Placering: 2696
5,2 km: 0.35.23     Placering: 2573
11,2 km: 1.12.42   Placering: 2294
 



Kommentarer
Andréa

Synd att det inte kändes helt på topp men bra jobbat ändå! Hade du haft en perfekt dag hade du lätt klarat ditt mål. Grattis till en superprestation!

2009-09-28 @ 09:10:10
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Coyntha

Jag tycker det var jättebra sprungit! Skitbra tid för att det inte kändes helt bra i kroppen.

Nästa år kommer att bli ännu bättre.

Vi får springa tillsammans igen!

Kram

2009-09-28 @ 13:11:26
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Lina

Stort grattis till målgången!

Starkt jobbat när kroppen inte kändes helt hundra.



Resan till norr gick bra, men det är redan saknad hem till min sötEster.



Jag tänkte prova på yoga i veckan. Ska bli spännande!



Stort grattis igen!!

2009-09-28 @ 13:30:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Du tog ju in massa placering trots att det inte gick precis som du hoppades på :) Starkt!



Stackars kompisarna som missade starten. Då antar jag att deras tid ändå räknades från ordinarie startgrupp? Såg massor av folk som sprang till starten till LL också, var längre sträcka att gå än vad man trodde :)

2009-09-28 @ 14:30:55
URL: http://tremil.blogg.se/
izza

Härligt jobbat!!! Man får inte glömma bort att 1.36 är en ruggigt bra tid! Det är ju ett mycket backig spår!!! Vi får fokusera på backträningen till nästa år ;)

2009-09-28 @ 17:42:09
URL: http://runrunner.wordpress.com
Espen

Grattis med kanon lopp!

LL er inte akkurat "lettløpt"

2009-09-28 @ 17:52:11
URL: http://www.mosjonisten.com/
guldmulten

Bra jobbat Malin!!!

2009-09-28 @ 21:02:00
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0