Omberg

Nyss hemkommen från en fantastisk golfhelg i Omberg. Just nu är jag en aningens trött. Ingen viloresa direkt.
Anländer på slätten på fredageftermiddag. En timmes golfträning, fika och lite vin innan de andra tjejerna anländer. Trerätters middag och utdelning av starterkit. Självklart måste vi ha snygg utstyrsel så årets sponsrade t-shirt är en grön Lyle & Scott.

Lördagmorgon, utvilad och taggad efter en god hotellfrukost. Det är finaldags. Sista tävlingen, finaltävlingen för säsongen. Jag hittar inte slagen förrens på sista nio hålen. Det kändes inte helt klockrent. Jag kom på plats 8 av 11 deltagare. Mitt första år så mina krav var inte så högt ställda eftersom jag fortfarande är höghandicapare och några i gänget är singel. Målet var att slippa bära looserhatten.
Efter rundan blev vi utmanade av ett killgäng att gå en runda på korthålsbanan. Mitt lag vann och vi blev självklart bjudna i baren av det förlorade laget. Innan lördagens trerätters middag hade vi prisutdelning och självklart lite Bollinger att skåla i. Fantastiskt fina priser och starterkit. Se bild nedan allt fint jag fått i helgen.
Lördagkvällen blev sen. Ändå väldigt pigg på söndagen trots en del vin och drinkar. Söndag var det tävling igen. Både singeltävling och lagtävling bästboll. Hittade slagen, dock otur med poängen. Singeltävlingen var inte godkänd men vårt lag vann. Så nöjd och glad att ändå få vara lite av en vinnare.

Banan i Omberg var väldigt fin. En trevlig bana med underbara vyer och fantastiskt vackert belägen vid Vättern.
En helt underbar helg med så trevliga tjejer.




Kommentarer
Lina

Låter som en mycket trevlig helg med massa god mat, fina priser och vacker natur. Så härligt!!



Jag installerar mig i norr, känner i magen att detta kommer att bli bra :-)



2009-09-06 @ 22:48:23
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
guldmulten

Verkar varit en bra helg!

O inte fel att kamma hem lite priser heller :)

2009-09-07 @ 15:46:55
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0