Kumla Stadslopp

Kumla Stadslopp har länge varit inskriven i almanackan. Ja inte min då, utan min sambos.
I söndags när jag kom hem från Stockholm sa han att jag tycker du ska vara med och springa på lördag.
- Jag? sa jag. Jaha varför då? För att få ett avstamp på min löpträning. Komma igång på allvar med träningen och ha en utgångspunkt. Eftersom han är min PT i löpning så får han bestämma. Igår blev jag visst anmäld till Kumla Stadslopp och sträckan 10 km som går av stapeln nu på lördag 24:e april.

På tal om löpning och att vara en löpare har jag funderat på några dagar. Det började under BBC-passet i lördags. Jag pratade med min träningspartner Frida och sa att jag inte var nån löpare, att det inte var min grej. Undrar nu i efterhand varför jag sa så? Fick mig en tankeställare under Fridas föreläsning där hon tog upp ämnet att hon själv sagt tidigare att hon inte var nån löpare men att hon nu är det. Jag kände direkt när jag hörde orden att jag ångrade det jag sagt och ångrade mina negativa tankar. Nu ska jag blicka framåt och jag ska börja springa mer, jag ska kunna kalla mig en löpare.


Kommentarer
Annika

Shit vad du kör på! Så grymt att ha en egen PeTer :)



Skulle också behöva någon som piskade mig lite grann nu. Hade funderingar på cykling ikväll men nu börjar det regna rätt rejält så vi får väl se...



(Ska svara på mejlet ikväll :) Kram!

2010-04-20 @ 12:32:58
URL: http://tremil.blogg.se/
frida

Klart du är en löpare! Hörde du inte att du fick en komplimang av mig för ditt löpsteg ;)? Jag ser dig verkligen som en löpare och det vore ju osis om du själv inte gör det. Lycka till i helgen!

2010-04-22 @ 23:17:50
URL: http://fridfullt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0