Skön söndag

Idag är det tisdag. Måndagen har passerat. Suger fortfarande på söndagskaramellen. Den dagen var betydligt roligare än måndagen och säkerligen tisdagen.

Premiärpass för mig på skidorna för säsongen. Strålande sol, ca -15 grader. Älsklingen och jag åkte till Ånnaboda och Kilsbergsspåret. Inga vidare spår. Upp och ner i sliriga spår. Inget flyt i åkningen. Det gjorde inget. Känslan var skön. Vädret var underbart. De blå bergen, solen, den gnistrande snön och sällskapet gjorde förmiddagen fulländad. Vi fick ihop 18,5 km vilken jag är väldigt nöjd med även om det inte var nåt vidare tempo. En skön utflyktstur med kaffe och lussebulle halvvägs.


Hem och äta och vila. Mat, skidskytte, fika och filmen Narnia i soffan. Så skönt att slappna av efter ännu en hektisk vecka. Några timmar att ladda om.


Kvällens pass, intervallpass i friidrottshallen. 6 st 4 min intervaller.
Åkeson var där. Han skrev om passet i sin blogg.
Ett utdrag:
"Den suddiga mannen i rött heter Erik Anfält. Där gick det undan i går. Långa intervaller. Bra fart. Det var kul att se. Framförallt var det kul att se Örebro AIK:s träningspass. Dom var många. Varierande kvalite´och fart, men dom var många. Sånt är roligt. Jag tycker fler skulle våga söka upp en förening och börja träna seriöst"

Varierande kvalité och fart. Ja där var jag med och bidrog. Hedrad av att bli omnämnd =))





Kommentarer
lina

Låter som en fin utflykt, toppad med fika :)



Intervallpass is the shit :) took jobbigt men grymt bra!!



Bra jobbat!



Hoppas det gick bra med cykelpasset! :)



Kram!

2010-12-14 @ 22:19:12
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0