Inte som planerat

Planerna för kvällens pass var 15 km i 5:30-tempo. Istället blev det 10 km i 6:00-tempo.
Kändes inte alls bra. Vet inte vad det är. Har känt mig kraftlös snart i tre veckor. Trott att det varit någon förkylning på G men inte blivit nåt. Är jag trött? Är det nåt skit i kroppen? Är jag bara omtumlad efter allt som hänt (även om det är positiva känslor)?

Flåset är inte det som tar emot, utan kroppen. Känner mig matt och kraftlös. Ingen stuns i musklerna. Ingen ork. Känns inte alls kul. Jag ville ju köra skiten ur mig ikväll. Det gick inte. Var inte så trött så jag trodde jag skulle dö, inte därför jag drog ner på tempot. Kroppen ville helt enkelt inte åka fortare. Nu var det grymt tröga och sladdriga spår så det gjorde väl sitt lilla till att det inte gick så fort. Kan dock inte skylla på det. Kände att kroppen inte ville. Behöver jag vila tro?

Ska äta och softa resten av kvällen. Packa några kartonger i lugn och ro. Njuta av lugnet. Inte stressa. Längta.

Uppdaterat ons 24:e
Tror det är nån förkylning som spökar i kroppen. Vaknade lite småsnorig imorse. Så nu knaprar jag Esperitox och dricker Echinagard. Bokade av Step-passet ikväll, får räcka med ett lungt Juniorpass, sen vila och ta hand om mig själv.





Kommentarer
Annika

Nej men usch för förkylning, smart du är som vilar! Håller tummarna för att du känner dig frisk till loppet! Man är ju lite nojig nu när folk har kräksjuka och massor av förkylda människor på bussen när jag pendlar... Vill inte bli sjuk nu!



Onsdag nu och halva veckan har gått :)

2010-02-24 @ 09:25:43
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Attans för förkylning!!Klokt att du vilar!!

Håller tummarna att du känner dig bättre snart!!



STOR kryakram!

2010-02-24 @ 12:49:29
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anki

Riktigt trist med alla som är förkylda nu som sagt..:( Hoppas du klarar dig i alla fall!



Min feber har lagt sig under dagen så jag hoppas resten av förkylningen ger med sig nu också..

Ulrika

Känner igen känslan. Just precis sådär har jag känt.. och känner idag igen. Frustrerande. Hjärnan vill och orkar, men kroppen är trög och matt. Den vill liksom inte. Måste gå över till på söndag.



Hoppas vi båda blir friska till våra respektive lopp.

2010-02-25 @ 13:58:37
URL: http://traningseffekt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0