Skidorna inställda

Min plan var skidåkning hela helgen, långpass både lördag och söndag.
När jag vaknade i lördags ändrade jag mig. Snö, snö och åter snö. Inte alls kul att åka när det snöar och dessutom lär väl ingen varit ute och spårat heller. Jag tror jag bara skulle ha blivit frustrerad och sur istället för att det skulle ha gett mig så mycket. Det är helt sjukt hur mycket snö vi har fått. Nu börjar jag faktiskt tröttna.
Snart en vecka kvar till Halvvasan. Efter det vill jag ha vår. Gärna redan på onsdagen.

Nöjd ändå med helgens träning.
Lördag värmde jag upp med 15 min Crosstrainer innan Spin Puls-passet. Spin Puls 55 min kl.11.00. Jättesvårt att komma upp i puls. Riktigt jobbigt att hänga i. Min kropp är inte riktigt gjord för att träna hårt på förmiddagen. Hur ska det gå nästa vecka då Halvvasan redan starta kl.9 på morgonen? Avslutade med 5 st roddintervaller. Skönt och svettigt avslut på lördagsträningen.
Söndag provade jag för första gången på Skivstång Kondition. Först Skivstång ca 45 min sen kondition med olika rörselser i 15 min och nedvarvning/stretch 10 min. Jag tyckte det var alldeles för rörigt och ostrukturerat för min smak. Vet inte om passet ska vara uppbyggt så eller om det berodde på ledaren. Föll mig inte alls i smak.
Efter det körde jag ett Spin Intensiv-pass i 55 min. Musiken var rätt bra, kände mig peppad och pulsen gick att få hög. Riktigt svettig och bra träning. Gick in i mig själv hela passet. Ledaren gjorde inte direkt så att man blev taggad och peppad. Kändes som om hon tyckte det var riktigt tråkigt. Såg ut som hon sålt smöret och tappat pengarna. Tur att musiken var bra så jag kunde köra hårt ändå.


Kommentarer
Ulrika

Jag fullkomligen älskar skivstång kondition - så ge det en chans till med en annan ledare.

2010-02-22 @ 11:36:13
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
izza

När jag körde skivstång/kondition så tyckte jag det blev alldeles för mycket benträning. Konditionsövningarna var liksom bara benstyrka tyckte jag, bara att man fick upp flåset mer. Plus att man hade kört vanlig benstyrka med skivstången innan. Fast det kanske är bra iofs inför alla lopp man ska köra när våren, sommaren och hösten kommer!



Vilken härlig träningshelg! Massa bra träning ju! Jag tror jag känner igen spinningpasset på söndagen, antar att jag vet vem som ledde passet ;)



Hihi, det vore roligt att lära sig mer om fotografering. Men jag tror inte jag skulle ha tålamod att fota mer noggrant än man gör idag. Man får hålla tummarna och hoppas man knäpper ett och annat bra kort ibland istället ;)



Jag kan absolut maila sen! Har bara inte orkat sitta med det än. Har inte ens laddat över bilderna till datorn än. Har gått i ett sen jag kom hem känns det som, med jobb och så. Fast så har jag latat mig lite också ;)



Mässan var ok igår. Gillade speciellt en föreläsning som vi gick på som handlade om tillsatser. Alltid lika intressant och denne man hade en väldigt personlig relation till det. Fascineras över hur vi prioriterar i livet. Annars var mässan i sig inget jättespeciellt, på gränsen till lite b. Men jag hade glömt hur "pinsamt" det är att gå på mässa och liksom lyssna på vad de har att säga för att få lite grejer typ



2010-02-22 @ 20:46:17
URL: http://runrunner.wordpress.com
emelie

Åh vad tråkigt med oengagerade instruktörer. Det är ju ett jobb som så många andra så oavsett om man har en dålig dag eller ej så måste man ju ha leendet på topp. Tycker jag i alla fall!

2010-02-22 @ 21:43:32
URL: http://emelille.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0