Testpass nr 1

Hög tid att börja med min löpträning. Beslutade förra veckan att börja smygstarta med ett pass i veckan.
Igår blev det en testrunda. Känna på kroppen, känna tempot och kolla av min puls. Detta blir tänkt att ha som en testrunda för att se mina framsteg under 2010.

Sträckan blev 5,37 km. Hagagatan-Risbergska-längs ån tillbaka vid gångbron-Örnsro.





Sprang hela tiden i ett bekvämlighetstempo. Det kändes aldrig riktigt jobbigt. Ändå sticker min puls iväg rätt bra. Låg på en relativt hög puls trots att jag inte tog ut mig.

Snittpuls under passet: 168 slag/min
Maxpuls under passet: 177 slag/min
Tempo: 05:52 min/km




Kommentarer
Annika

Bra tempo för att inte ha sprungit på länge! Skidorna gör susen :)

2010-02-09 @ 21:46:34
URL: http://tremil.blogg.se/
Coyntha

Det set ut som du har tränat bra! Du är i form!

Bra tempo...snart är det Goteborgsvarvet!!! yes.

kram

2010-02-10 @ 11:23:46
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
lina

Håller med föregående talare :-)

Bra tempo!!



Jag känner lite sug för att börja löpa nu. Men tycker mest om det på sommaren, att få springa i skogen eller runt vattnet i härlig temperatur! Längtar till våren! Men vågar knappt säga det här uppe i norr, våren är ju sååå långt bort :-( Men tror att tiden går fort!

2010-02-10 @ 14:55:33
lina

Håller med föregående talare :-)

Bra tempo!!



Jag känner lite sug för att börja löpa nu. Men tycker mest om det på sommaren, att få springa i skogen eller runt vattnet i härlig temperatur! Längtar till våren! Men vågar knappt säga det här uppe i norr, våren är ju sååå långt bort :-( Men tror att tiden går fort!



Nu ska jag iväg på jobb för andra gången,lite pirr i magen igen!



ha en bra onsdag!!

2010-02-10 @ 14:56:39
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Smart med en testrunda!! Så lätt annars att stirra sig blind på distansen, men det behöver ju verkligenninte vara avgörande eftersom det beror på underlag och backar!



Jaaa, löpningen ger grym träningsvärk när man inte sprungit på länge!!!!

2010-02-11 @ 08:03:32
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0