Teknikträning

Jag är nöjd med gårdagens kvällspass. 90 minuters teknikträning i Karlslund med en tränare från Karlslunds IF. Lyckades locka dit 6 st arbetskamrater från jobbet. Bra uppslutning och väldigt nöjda medarbetare. En lärorik kväll. Vi fick testa diagonalåkning med och utan stavar, stakning och stakning med frånskjut. Flera bra tips.
Avslutade tre och tre i ca 1,5 km med växelvis spurter. När passet var slut tyckte jag vi skulle köra ur oss lite. Avslutade med 3 km-spåret. Körde halva utan stavar med enbart diagonalteknik och sista halva enbart med stakning. Tänkte hela tiden på tekniken.
Jag har lite svårt att lägga hela tyngden på ena benet, balanserar lite för mycket på båda benen. Kände att diagonalåkningen utan stavar är väldigt nyttig för att lära mig att skjuta ifrån mer. Väldigt jobbigt för låren men riktigt bra träning.



 



Kommentarer
Fitnesscoachen

Ja, skidåkning är ju grymt bra träning. Om man har tekiken, vilket jag inte har... Det låter som ett tufft och härligt pass!

2010-01-27 @ 13:31:44
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnesscoachen
Annika

Grymt ju! :) Kanske man får backa några steg och tänka teknik ibland, det är nog nyttigt :) Åka utan stavar är ju standard-tips men ändå har jag bara gjort det en enda gång.

2010-01-27 @ 16:04:37
URL: http://tremil.blogg.se/
Coyntha

Vad kul!!Jätteviktigt att lära sig tekniken!!



kramis

2010-01-28 @ 13:43:38
URL: http://www.coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0