Träning inför Halvvasan

Känner att jag är lite sent ute med skidträningen inför Halvvasan. Nu är iallafall första passet avklarat och helgen som kommer är inplanerad för skidåkning i Orsa med ett gäng bloggtjejer.
Hög tid att sätta lite mål för träningen inför Halvvasan som går av stapeln vecka 9.
Kollade in min träning förra säsongen inför Stafettvasan då jag körde sista sträckan på 19 km. 10 pass skidåkning innan loppet hann jag med. Nu när jag ska köra 45 km känner jag att jag borde få till några fler pass.

Sätter upp detta som ett mål:
v.2      3 pass
v.3      2 pass
v.4      2 pass
v.5      2 pass
v.6      3 pass
v.7      3 pass
v.8      3 pass

Summa: 18 pass. Då måste hälften av passen vara av lite längre karaktär, minst 15 km. Bara att hoppas på att snön ligger kvar.




Kommentarer
Lina

Åh vad kul med en skidhelg!!



Jag har inte hunnit se ut mig ett par skidor ännu, det känns som att all tid går åt till lägenheten just nu. Men det är kul :-) Vill ju så snabbt som möjligt vara klara, nu längtar man efter eget bo!



Ha en riktigt härlig skidhelg!!

2010-01-15 @ 14:52:40
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0