Morgonträning

Nu är det fixat, jag kommer in på bloggen igen :)

Har blivit inspirerad av Coyntha som är så duktig med sin morgonträning. Även min PT inspirerar mig. Betydligt lättare att gå upp när älsklingen brevid går upp 20 min tidigare och snörar på sig löparskorna och ger sig ut för en runda.
Igår blev det uppvärmning och nedvarvning, rask promenad i 10 min och mellan joggning i knappa 30 min.
Idag blev det cykel, 16.7 km i 37 min. Svalt och skönt på morgonen. Mår dessutom som en prinsessa när jag sitter på balkongen efteråt och avnjuter frukosten. Skön start på morgonen.
PT´n och jag bestämde att vi ska försöka hålla i morgonträningen under semestern. Då kanske vi kan utöka tiden lite då vi kommer ha mer tid. Jag mår så mycket bättre när jag får röra på mig men vill inte ägna kvällarna åt en massa träning. Prioriterar umgänge och mysiga utflykter just nu. Därför är morgonträning perfekt. Dessutom när vi har detta varma väder är det mycket skönare att träna på morgonen då det är betydligt svalare.



Kommentarer
lina

Åh så bra att det fixat sig med inloggningen! :-)



Morgonträning är grymt bra, jag körde spinningen idag vid klockan 7 och vid 8 var man redo för dagen :-) frukosten smakar ju sååå gott när man kommer hem efter ett träningspass och man har hela dagen till godo, så många plus för morgonträning :-)



Ja det blir nog någon gång i slutet av aug som vi ev åker neråt, vi letar ny bil också och kanske blir det en som vi kommer och hämtar neråt landet:-)

vi har inte hittat någon ännu, men vi letar för fullt! skulle vara så kul och kunna svänga förbi er!:-)



nu ska jag snart traska iväg till jobbet, det blir en lång kväll/natt.



hoppas att solen hittar till oss imorn. blir tokig att vi aldrig får någon ordentlig värme.



Ni får ha det så underbart i värmen!



Kram!

2010-07-14 @ 13:39:11
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Coyntha

Vad glad jag blev när jag ser att jag kan inspirera dig lite!!

Japp. Morgonträning is the thing just nu. Det hinner inte att bli så varmt ( inte??) men i alla fall det passar bra nu på sommar.

Jag promenerar eller springer varje morgon före frukosten! Yes!

Hälsa din PT!! Vad ni är duktiga!!



Kram!

2010-07-15 @ 14:50:40
URL: http://coyntha.wordpress.com
Miranda

Man mår verkligen toppen efter ett morgonpass också :)

2010-07-23 @ 08:56:36
URL: http://mirandasminut.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0