5km vs 30mil

Sprang igår för första gången på sex veckor. Varmt och tungt. Tog det lungt i 6min-tempo dryga 5 km. Denna gång ska jag inte rusa fram och få problem igen. Kände dock lite smått i vaden.
Att det ska vara så jobbigt att springa. Sjukt att det kändes jobbigare att springa 5 km än att cykla 30 mil :)
Idag, dagen efter har jag ont i kroppen. Stel i nacke och rygg och ont i vaden. Mycket ondare i kroppen än efter 30 mil på cykel. Hoppas dock på att kunna börja springa lite smått. Men skyndar långsamt.

Hoppas ni alla haft en bra midsommar. Jag har haft en underbar helg.


Kommentarer
Coyntha

Bra att börjar långsamt!! Ta det lugnt!

Det kommer att bli bättre! Men du måste hjälpas åt! Om du bli mer positiv ang. löpningen och njuter när du springer!!

Kan du inte springa utan klocka i början? Och bara njuta??

Vi hade också jättetrevlig i helgen!

kram

2010-06-28 @ 09:35:01
URL: http://coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0