Det börjar dra ihop sig

Sista långpasset avklarat med min sköna innan det stora eldprovet på lördag, Vätternrundan.
Minimunmålet 100 mil är avklarade och målet på 120 mil är inte långt borta. Idag har jag lyckats skrapa ihop 13,5 mil och är då uppe i totalt 112 mil. Börjar pirra i magen. Är allt redan nervös.

Idag var det en tung cykeltur. Hade inte laddat med energi då vi brukar stanna halvvägs för att ladda depåerna. Idag blev inte stoppet förrens efter 10 mil. Jag var helt slut när vi kom fram till torget i Nora. Laddade inte så bra igår med maten och veckan som varit har nog tagit en hel del på mina krafter. Var tunga sista mil tillbaka.
Efter lite plättar med glass och färska jordgubbar och en tupplur blev jag människa igen (även om en trött sådan :)

För övrigt är det fotbolls-VM här hemma för hela slanten. Tur för sambon att han är sjukskriven :)









Kommentarer
Lina

Spännande att det närmar sig! 112 mil är ju super bra!! Så duktig du har varit med cyklingen! Vättern kommer gå hur bra som helst, det är jag övertygad om! Känner igen pirret i magen. Det är en upplevelse av en helt annan värld, stämningen, folket, resan man ska göra runt denna sjö är fantastisk! Även om det kan kännas tunge ibland så försök att njut och sug in allt runt omkring :-)



Heja heja heja :-)

2010-06-14 @ 08:43:32
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0