Cykel funkar i alla väder

Lördagförmiddag skulle ägnas åt löpning. Planerat att köra 14 km i bra tempo. Det blev inte så. Efter 8,5 km fick jag bryta. Hade jätteont i vaden. Förmodligen benhinnorna eller nåt. Kunde knappt gå resten av dagen utan fick linka fram. Fy vad jag kände mig ur slag, inte alls kul. Göteborg nästa helg hägrar och jag får inte ha problem. Måste hitta en bra känsla och hoppas på att benet blir bättre. Blir mycket vila nästa vecka.

Skulle dagens pass spolieras också? Vaknade imorse och hade fortfarande ont. Inte som igår men fortfarande ont. Trött som bara den efter en sen kväll med fotoassistans/bärhjälp på bröllop för DJ´n min. Var helt inne att ligga kvar i sängen, men som tur är har jag en sambo som såklart ville att jag skulle följa med och cykla. Jag får väl testa, det är ju bara att jag vänder hemåt om det inte känns bra. Det gick klockrent måste jag säga. Cykligen är underbar och så skonsam mot kroppen. Trots att jag hade skitont när jag gick så kunde jag cykla nästan 9 mil utan problem. Lovely.
Första turen i regn blev det idag. Min vita jacka var inte vit när jag kom hem. Alla smuts syns inte på bilden, kan säga att den var brunprickig överallt och i ansiktet kunde man tro att jag fått en massa fräknar. Trots regn var det en jätteskön tur tillsammans med sambon min och Örebrocyklisterna.




Kommentarer
Lina

Cykling är så bra för kroppen, så skonsam :-)

Skönt att det kändes bättre uppe på cykeln! Hua vilket väder ni verkar ha haft. Här är det sommarvärme, jag tror nästan inte det är sant så varmt är det. Satt ute i bikini igår och solade :-) Och premiärturen med racern blev helt underbar, sådär som det ska vara, strålande solsken, knappt någon motvind och alldeles underbart!

En försmak på sommarens härliga tider har vi just nu här :-)! Hoppas att solen och värmen kommer till er i veckan!!!



Ha en skön söndag!!

Kram!

2010-05-16 @ 19:26:52
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Erika

Så du ska springa Varvet på lördag??!

Kul!! =)

Jag bestämde mig i torsdags för att faktiskt starta, hade lagt ner det för flera månader sen egentligen då jag inte alls löptränat som planerat i vår...

Nu gör jag det som en kul grej utan större prestationskrav...

Får säga hej om du ser mig! =)



Lycka till!

Kram Erika

2010-05-16 @ 20:08:26
Anna

Smuts är ett bra tecken!

2010-05-16 @ 21:19:39
URL: http://www.annoula.se
Anki

Vad tråkigt med benet, hoppas det känns bättre på lördag och att varvet går bra!

Annika

Oh, Malin du måste vara rädd om dig! Ta det lugnt med benen och det är så tråkigt när man får benhinnebesvär. Skönt att cyklingen går så bra och ni är ju helt grymma på att träna! Du kommer susa fram runt Vättern! Hihi, hade aldrig hängt med även om jag varit frisk ;)



Kram!

2010-05-17 @ 11:25:48
URL: http://tremil.blogg.se/
guldmulten

aha göteborgsvarvet i helgen alltså!

Kul! Ska hejja på dig hemifrån trädgården.

Det kommer gå jättebra!!!

2010-05-18 @ 07:32:08
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0