Långsam

Jag är riktigt nöjd med morgonens löppass. 14 km fick jag ihop. En skön känsla när jag kom hem. Längesen jag sprang så långt. Tror jag bara sprungit mer än 13 km två gånger i mitt liv, så visst har jag gjort framsteg. Dessvärre känner jag mig ändå inte helt nöjd. Känner mig så långsam.
14 km sprang jag idag i ett 5:57-tempo i snitt.
Jag har börjat pressa mig lite för att inte hamna i det sköna 6 minuters tempot som är så himla behagligt att springa i. Jag vill ju bli snabbare. Blir lätt att jag känner mig långsam och inte är nöjd när jag har en sambo och hans polare som springer i sisådär 35-40 min per mil. Då är jag riktigt långsam i jämförelse.
Ändå som sagt nöjd med distansen idag och inser att jag måste lägga in intervaller i mitt träningschema. Här ska det gå fortare i framtiden. Det har jag bestämt!!


Kommentarer
frida

Skönt att komma igång med löpningen! Du verkar ju ha den bästa tränare för det. :)

2010-05-01 @ 16:34:57
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Andréa

Fast så himla långsam är du väl ändå inte? Och långpassen ska ju gå långsamt, det är ju det som är poängen med dem :)



Verkligen jättekul att du kommit igång så bra med löpnngen!

2010-05-01 @ 17:06:20
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Anki

Med din hastigheten på hela 13 km skulle jag vara grymt nöjd så jag tycker du har gjort det grymt bra! Hoppas du lyckas öka hastigheten i alla fall. Som tur är går det ju alltid att bli bättre och snabbare med träning..:)

Coyntha

Jag tycker du borde vara jättenöjd! Det lätt som ett bra tempo på passet!!

Jamför inte dig med PT!!!

Han är en kille hihi.

Du är inte långsam.

Kramis

2010-05-03 @ 16:24:27
URL: http://www.coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0