På startlinjen eller inte?

Ja frågan är om jag kommer stå på startlinjen i Göteborg på lördag eller inte?
Det får veckan utvisa.
Ont, ont i skenbenet i en punkt efter lördagens löpning. Knappt kunnat gå. Inte blivit så mycket bättre i veckan heller.  Började ana efter att jag läst ett inlägg i Runners World igår att jag hade en stressfraktur i benet. Alla punkter stämnde in på min skada.
Började nästan ställa in mig på att jag inte kan springa på lördag. Fick en akut tid hos min naprapat vid lunchtid idag. Lite knäckningar och massage på en triggerpunkt på vaden/skenbenet kanske gör susen för mig. Han trodde på mig. Det var ingen stressfraktur eller benhinneinflammation. Dock tror han tyvärr inte att min kropp är gjord för halvmarathon eller marthon men det har vi inte gått in på närmare nu. Han vill att jag ska kunna delta i folkfesten i Göteborg på lördag, resten av min "karriär" skulle vi gå in på nästa vecka.
Annars tyckte han att jag nog skulle överleva med att sitta i gräset tillsammans med min syster (som tyvärr inte kan springa på lördag pga sjukdom) med ett glas vin och kolla på min PT och övriga löpare. Det tror jag med :) 
Ordinerad 45 min promenad ikväll. Onsdag - promenad 15 min + jogg 15 min. Torsdag - snabbt tempo ca 4 km.
Känner jag inget på torsdag morgon eller fredag är det bara att köra på lördag. Får jag problem på torsdag ska jag få en ytterliggare behandling.
Målet just nu är såklart att stå på startlinjen!


Kommentarer
Annika

Oj, så spännande att höra! Shit vilken vettig och duktig naprapat du verkar ha :) Jag håller alla tummarna att du kan springa - för då kommer du slå dina tidigare tider så som du tränat! Lycka till!

2010-05-18 @ 15:23:56
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Säger som Annika, vilken naprapat du verkar ha, duktig!



Jag håller också mina tummar att du ska kunna stå på startlinjen!



Heja heja heja! Lycka till!!



Kramar!

2010-05-18 @ 15:35:16
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Jag håller också mina tummar!!!

2010-05-18 @ 22:04:26
URL: http://runrunner.wordpress.com
Andréa

Tråkigt om du inte kan springa, men samtidigt; du ska ju faktiskt kunna springa hela livet och gbgvarvet kommer fler år :)

2010-05-18 @ 22:15:29
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
guldmulten

då håller jag oxå mina tummar o hoppas att du kan springa på lördag!

2010-05-19 @ 12:52:48
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0