Släppa kontrollen

Helt inställd på att inte springa Göteborgsvarvet. Tog en cykeltur på racern igår och ändrade siktet mot Vätternrundan.
Imorse hade jag tid hos min naprapat. Han tyckte min kropp kändes riktigt bra. Att jag hade så ont i onsdags i en annan punkt var för att det hände saker i min kropp efter behandlingen. Han släppte på lite spänningar och masserade på mina ömma triggerpunkter. Eftersom han tyckte min kropp kändes så pass bra tyckte han att jag skulle springa imorgon. Blev paff. Jag som är inställd på att inte springa. Har svårt just nu att vända tanken. Har inte sprungit en meter denna vecka. Ingen bra sista känsla. Jag frågade om jag inte kunde testspringa lite innan loppet. Nej nej, sa han. Slappna av. Ta det som en kul grej. Känn efter på uppvärmningen om det funkar. Det är ingen fara att bryta om du måste. Då har du provat. Testa att springa för att det är en kul löpfest. Tänk inte på nån tid eller ha nån press på dig. Ha kul.
Oj nu känner jag verkligen hur kontrollerad jag är som person. Ska jag kunna springa utan att ha press på mig själv? Jag vill ju kunna prestera. Jag har ju ett mål. Ska jag bara springa för att det är en folkfest? Ska jag stå på startlinjen utan att vara förberedd, utan att ha sprunigt en meter denna vecka? Oj det känns tufft. Samtidigt så måste jag lära mig att slappna av och släppa loss. Jag behöver inte ha krav på mig själv jämt.

Känner mig iallafall väldigt avslappnad efter en mysig gårdagskväll. Vi skulle hem till sambons syster o fika. Vi blir mötta i dörren och säger att vi inte ska in till dem, vi ska åka iväg med bilen. Hon kommer ut med en korg med kaffe och nybakta muffins. Vi hamnar vid Hjämare docka där vi har picknick. Otroligt trevligt och mysigt. Livskvalité och en riktig överraskning. Tyvärr tog jag varken med kamera eller mobil då jag inte hade anat detta alls så har tyvärr inga bilder från kvällen.


Kommentarer
Andréa

Så du ska springa nu då? Roligt isf! :)

2010-05-21 @ 15:19:24
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Coyntha

Spring och njut gumman!

Ta ingen pulsklocka med dig...

Du kommer att gilla springa. Det är mkt bättre att springa utan press.



Vi ses imorgon. kram

2010-05-21 @ 22:12:12
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Lina

Stort stort lycka till!!!



Heja heja heja heja!!!!!

2010-05-22 @ 08:24:12
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0