Underbar vila

Förra veckan var jag inte alls sugen på träning. Det kändes motigt. Det gjorde ont. Trots två vilodagar mitt i veckan kände jag mig trött och sliten. Efter fredagens cykeltur med sega ben och seg kropp bestämde jag mig för att jag behöver vila mer. Planerad vila både lördag och söndag. PT´n däremot som också var sliten drog till med löpning 22 km på lördagen och intervaller på söndagkvällen. Planerad vila för honom måndag och tisdag.
Kände mig fortfarande lite seg i benen på måndagen och hittade inte tillbaka till träningslusten så det fick bli vila för min del ytterliggare en dag. Ikväll blir det vila igen. Biltvätt och klädtvätt på schemat.
Nu börjar dock träningslusten smyga sig tillbaka. Ledighet i dagarna fyra. Då kommer det finnas tid till träning. Jag vilar lite nu och kör lite hårade resten av veckan.
Träningsvila kan göra gott ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0