Dags för lite ordning snart?

Semester innebär att ta dagen som den kommer. Göra det som faller en in. Inte tänka så mycket. Inte planera allt i minsta detalj. Unna sig det ljuva i livet. NJUTA helt enkelt.

Ibland kan det dock bli lite för mycket av det goda. Långa frukostar avslutandes med nåt gott till kaffet. 11-fika. Eftermiddagsfika. En glass. Ett par öl. Ett glas vin. Lite chips. Lite jordnötter. Lite godis.
Har dessutom släppt på träningen rejält under semestern. Visst blev det långa dagar i rörelse under vår fjällsemester och några cykelrundor på Åland. Även några försök till morgonjogg (dock väldigt få pga krånglande höft/ben/vad). Dock kraftigt reducerad mängd. Även om jag älskar att träna. Mår så bra av att röra på mig behövde jag få lite vila. Ägna tid åt annat. Umgänge, semester och fixande hemma i huset.

Nu börjar dock bli riktigt sugen på att leva lite nyttigare. Dra ner på fikabrödet. Röra på mig mer. Inte så tokigt att slappa till sig några veckor heller. Desto mer sugen är jag på att komma igång igen.
Har dock fått byta bort mitt planerade Spin-pass ikväll då jag har en förkylning som inte riktigt gett sig. På torsdag är det dock premiär på Spincykeln igen efter 7 veckors vila från Friskis. Riktigt taggad.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0