Löparform

Är det jag önskar mig just nu.
Semesters slappande känns i kroppen. Men det var precis vad jag behövde. Nu är jag dock så sugen på att komma i form igen.
Löpning i fokus nu. Hoppas jag på iallafall. Hat haft problem med krånglande höft/ben i sommar. Kunnat springa ca 3-4 km sen varit tvungen att gå. Nu har jag dock kunnat springa två dagar i rad utan att känna något. Varit duktig på att strecha vilket säkert gjort sitt.

I lördags sprang jag och en kompis 5:an i Markaspåret (ett väldigt kuperat spår) och efter 3,5 km var jag tvungen att stanna och gå 200 m innan jag kunde fortsätta. Så sjukt jobbigt. Eftersom det gick så dåligt var jag tvungen att straffa mig lite. Eller hjälpa mig att bli bättre. Så det blev 5 st intervaller i backe. Gillar att springa fort i korta intervaller. Är ju inte alls så långt till vilan då :)

Lite orolig för formen inför lördag då det är stafett: 3x6 km i terräng och veckan därefter Blodomloppet 10 km.
Ska inte ha någon press på mig själv (ska försöka iaf :). Just nu är jag bara tacksam till att kunna springa uatn att ha ont. Samtidigt vill jag ju bli bättre. Hoppas på att hösten är på min sida. Jag vill bli en bättre löpare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0