Snart blir det ett nytillskott

Igår var vi och kollade in cyklar.
Min vardagscykel är ingen höjdare att cykla på. 26" hjul. Fälgen sönderbromsad så risk att fälgen går sönder snart. Trög. Sambons cykel är en "Biltema/Cykelringen"-cykel.

Nu har sambon blivit så duktig att han cyklar till jobbet vilket tar ca 25 min enkel väg. För min del kommer det bli betydligt längre till jobbet efter flytt, ca 7 km.
Så vi känner att vi har ett stort behov av nya cyklar. Man blir ju lite bortskämd när man susar fram på en racer så känns sådär att cykla på en tung cykel till vardags varje dag.

Det kommer bli varsin hybrid. Vi har kollat på Trek FX 7.2. En i silver (nr 2) till sambon. Hade hoppats på att (nr 3) hade funnits i silver i dammodell vilken fanns i katalalogen. Dessvärre var det tryckfel och fanns bara utanför europa. Vill inte ha en med traditionell "dam-ram" vilken finns i silver. Gillar den raka ramen mer. Känns sportigare. Inte helt förtjust i den sista i svart/lila som är en damvariant med rak ram.
Så nu är frågan om jag ska ta en herrcykel istället. Då lutar det åt nr 2, samma som sambon. Kanske lite trist att ha exakt samma cyklar (förutom storlek då), men kanske går att kitta på olika vis. Nr 1 gillar jag också men 2:an faller mig mer i smak.

Vad tycker ni?




Kommentarer
lina

Duktiga ni är som cyklar till jobbet!



Klart att du kan ta en herrcykel! Tycker nr 2 ser fin ut! Kul med en lite sportigare cykel till vardags :)

2011-05-18 @ 20:06:04
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Ola

Är köpet redan över? Tyckte skillnaden i hur slopade ramarna var inte var så mkt. De var rätt lika varandra. På en hybrid skulle ja dock välja hydraliska skivbromsar. Skönt, säkert, sportigt o snyggt.

Bra på många sätt att ni cykelpendlar.

2011-05-20 @ 05:15:26
URL: http://cykelola.blogg.se/
guldmulten

Nu har ju jag kanske inte nåt bra cykelöga men i min värld så ser de 2 första precis likadana ut utseendemässigt :)

2011-05-20 @ 09:25:15
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin

JW, ja det stämmer 1 o 2 är exakt samma modell (herrvarianten) bara olika kulör :)

2011-05-20 @ 10:23:20
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Anki

Jag kör på en herrcykel och tycker det funkar jättebra. Jag tycker den andra cykeln var snyggast i alla fall.. För det är ju utseendet som är viktigast..;)

Ebba

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-12 @ 23:06:45
URL: http://djurförsäkring.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0