Kyla och livsglädje

Det varma höstvädret har försvunnit. Temperaturen börjar krypa ner. Det är kyligare ute. Friska mornar på cykeln. Både skönt och inte. Friskt och skönt. Kalla lår och fingrar.
Imorse tog jag mina tunna ullvantar under mina fina hemvirkade som jag fått av Peters syster. Hon är den mest pyssliga personen jag träffat. Har fått ett par vita och ett par bruna vantar. Så fina.

Jag är egentligen en pysslig människa. Älskar att fixa och greja, måla och fota. Vill egentligen fotografera och sen redigera bilderna och lägga upp snyggt på bloggen. Jag gillar design. Så blir lite frustrerad att det mest blir mobilfotograferade bilder uppslängda på bloggen helt oredigerade. Skälet till att jag inte gör dessa saker är brist på tid. Eller så ska jag nog säga andra prioriteringar. Tiden finns ju. Jag skulle kunna sitta ett par timmar varje kväll om jag ville. Istället väljer jag att göra andra saker. Mycket tid går åt till träning och annat såsom jobb, städning, handling, matlagning, träffa vänner.

Allt har sin tid, även om jag gärna skulle ha några fler timmar på dygnet. Finns så mycket roligt att förgylla tillvaron med. Älska livet!






Kommentarer
guldmulten

å så fina vantar!!!

2011-11-15 @ 21:06:04
URL: http://guldmulten.blogg.se/
guldmulten

förresten... 24 timmar vore nog bara man inte behövde jobba 8 av dem.... :)

2011-11-15 @ 21:46:14
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin-Charlotta

Åh så sant, tid finns alltid. Det är bara frågan om vad vi väljer att fylla den med.



Och du, jag älskar också livet!

2011-11-16 @ 18:41:53
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0