TRX

I och med att jag börjat löpträna med en klubb så vill jag förbättra mig ännu mer. Förut kunde målet vara att orka springa en mil på under timmen. Nu är målet att springa milen på 50 min. Jag förbättrar mig och sporras av att bli ännu bättre.

Nu är det grundträningssäsong och fokus är inte längre att bli så snabb som möjligt. Just nu är fokus att bygga upp en bra grund. Att bli starkare är ett av målen i vinter och då framförallt i bålen. Blev väldigt nyfiken på att testa TRX efter att Malin varit på en instruktion. Jag är ute efter en effektiv funktionell träning där min kropp ska bli starkare och framförallt i bålen, då är TRX ypperlig träning.

Bokade en instruktion på Friskis tillsammans med min sambo. Tyvärr blev det en kommunikationsmiss. När sambon inte dök upp så ringde jag och då satt han i roddmaskinen på Öster och instruktionen skulle vara på Kvarnen. Inte alltid så lätt det där med kommunikation tydligen :) Jag fick mig iallfall en instruktion och en riktig genomkörare av kroppen.
Riktigt bra instruktion och vilken suverän träning.

Nu är jag riktigt laddad att bli starkare. Gäller bara att få in en naturlig tid att köra en genomkörare på gymmet. Sedan det andra att komma ihåg alla övningar vi gick igenom. Minnet är inte alltid på topp :)




Kommentarer
lina

Åh det verkar vara en grym träningsform! Ser kul och jobbigt ut! Kul och prova något nytt! :)



Trevlig helg! :)

2011-11-25 @ 12:05:03
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malin-Charlotta

Åh vad härligt Malin, blir verkligen glad av att läsa detta! Känns som om det kommer precis i rätt stund för dig.



Jag körde ett pass idag på Öster, TRX är grymt att kombinera med både styrka och kondition. Älskar ryggövningarna, det får en att känna sig hur stark som helst! En annan favorit är när du sätter fötterna i banden, står i armhävningsposition och sedan drar in fötterna mot magen. Varannan armhävning och varannan magdrag. Där går pulsen upp!



Och tusen tack för du länka, go du är!

Hoppas ni har en fin fredagskväll och att du har lite "lätt" träningsvärk imorgon efter din nya träningsform..;-)

2011-11-25 @ 22:46:52
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0