Att leva

Denna vecka har det varit minimal träning. Ja faktiskt bara ett endaste pass. Ett morgonpass dessutom innan jobbet. Ibland innehåller livet en massa andra saker.

Jag mår riktigt bra av träning. Det är ett av mina stora intressen. Bara för det så får det inte bli ett måste. Visst inför en tävling så kanske inte varje träningspass känns kul. Jag är inte alltid sugen att ge mig ut. Jag vet däremot de dagar det går extra tung att ge sig ut det är de dagar som jag mår som bäst när jag kommer hem efter träningspasset. En trött och sur Malin kan bli en pigg och glad Malin efter lite träning.

Vissa dagar hjälper dock inte träning. Som i onsdags. Var bjuden på fika hos tjejkompisarna. Ville gärna gå. Det var träning med klubben på kvällen, ville även gärna vara med på det. Däremot ville inte min kropp vara med på nåt. Efter en natt med dålig sömn och en hel del på jobbet så kände jag helt enkelt att jag inte orkade vara trevlig, inte orkade träna.
Istället åt vi middag redan vid 17. Efter det lade vi oss i soffan och kollade på film. Gick i säng redan kl.21. Det var välbehövligt. Dagen efter mådde jag som en prinsessa. På kvällen hade jag massage och hann ta det lungt hemma, fixa med mitt Spinpass och en del annat.

Viktigt att lyssna på kroppen så att man mår bra. Att avstå en kväll från måsten eller andra roliga saker är inte hela världen. Eller att avstå en hel vecka.





                   


Kommentarer
guldmulten

visst är det viktigt att lyssna på kroppen och knoppen. Ibland behöver man bara göra ingenting.

2011-09-19 @ 09:09:41
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0