Att vinna

Tävlingshornen finns alltid där under allt långt ljust hår på mitt huvud. Således även ikväll.
Trots att det inte var allvar utan bara lek. En fredagkväll med sambons familj på bowlinghallen.
Efter första striken växte hornen en aning. Efter andra lite till. Efter tredje var de nog ute helt. Så fort det är tävling kan jag inte bara slappna av utan är det tävling är det allvar.

Vilken tur att jag vann så jag kunde gå därifrån nöjd och med ett leende :) Det är väl den enda tävlingen jag kan vinna också. De andra jag deltar i såsom löptävlingar och cykeltävlingar är jag långt ifrån att vinna. Den enda jag vinner där är mot mig själv och min egen tid och det är ju inte fy skam det heller.





Kommentarer
Malin-Charlotta

Vilken härlig "hornberättelse" Kan ju inte annat än att känna igen mig :)



Tävlan mot sig själv är viktig och utvecklande så länge den är i balans. Och det är ju det där med balansen, att den ska vara så svår att hålla i schack när det blåser till. Men man lär sig, misstagen är ju till för just det, att göra om.. och förhoppningsvis sen göra rätt :)



Hoppas du har en go lördagskväll. Imorgon bär det av med Örebrocyklisterna och avslutningsöndag för vår del. Kanske ses vi!

2011-09-17 @ 20:05:50
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0