MTB i Bergslagen

Det var dags att utforska MTB-världen lite mer. Så många har pratat så gott om Pershyttan och deras nygjorda Tio leder    
18 mil MTB-cykling. Så i söndags var vi bjudna på fika hos svärmor i Nora tillsammans med sambons syster med familj. När vi 'ndå åkte norrut kunde vi inte låta bli att passa på att utforska några av lederna.
Vi tog med oss våra MTB och körde röd Led 3: Dammsjön runt och en del av den lättare slingan grön Led 1:Trollslingan. Blev en kort tur som gav mersmak. Jag hade gärna cyklat på längre och fler timmar. Riktigt schysst! Även trots att jag vurpade in i ett träd. Lite stel och öm i käken men landade mjukt i mossa. Som tur är går det inte så fort.

Undrar om vi var lyriska efter turen? Sambons svåger (som var med hemma hos svärmor på fika) ringde nämligen igår och berättade att han köpt sig en MTB. MTB-epidemi härjar tror jag. Förutom vi två känner jag tre stycken som köpt sig en ny MTB inom loppet av två veckor. Kul!



 


Kommentarer
Anki

Verkar som sagt vara MTB som gäller nu... Skoj! :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0