Att leva och vinna Vasaloppet

Ikväll var vi på föreläsning med Daniel Tynell. Alltid intressant att lyssna på en elitsatsande atlet.

Det var inte så mycket prat om hans träning och skidåkning, mer fokus på helheten och den mentala biten. Mycket intressant. Jag vill lära mig mer och framförallt kunna använda det i mitt liv. Jag vet att mina tankar styr så otroligt mycket. Jag kan välja mycket hur mitt liv ska bli.

Han avslutade med en sammanfattning och de sista orden med glimten i ögat:
Gå och vinn Vasaloppet!
Det kan jag iallafall med säkerhet säga att det inte är mitt mål :) Vet inte ens om jag är sugen på att åka Vasaloppet över huvud taget. Jag gillar skidåkning men nog mer som norrmännen, upp på fjället med ryggsäck med fika i och gå lite på tur :)



Kommentarer
Anki

Låter otroligt intressant! Den föreläsningen hade jag helt klart också velat lyssna på...



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0