Hårdkörning

Tisdagar är intervaller. Löpintervaller med klubben. Men när landsvägscyklisten Matilda skickade ut en inbjudan att testköra hennes nya Spinningpass som hon skall köra på IKSU i Umeå kunde jag inte tacka nej.
Kul att testa ett annat upplägg än Friskis och speciellt med en elitcyklist.
Intervaller i 90 min var passupplägget.
 
Precis som jag misstänkte gillade jag det. Inga konstigheter. Inga kombinationer och upp och ner och hej och hå (som ofta är på Friskis). Tydliga och enkla mål. Backe och intervaller. Sittande och stående. Bara mata på.
I början funderade jag på hur jag skulle hitta motivationen i 90 min. Jag kör ju vanligtvis bara 45 (35 min cykling) eller 55 (45 min cykling) pass inkl. stretch. Detta var 90 min ren och skär cykling.
Växte snart in i passet och matade på. Det var riktigt jobbigt men så kul. Jag gillar ju verkligen att plåga mig själv.
 
Det dök upp tankar i huvudet på mig att jag verkligen inte alls satsat på cyklingen 2012. Inte alls kört mycket spinning. Mest mina morgonpass vilket mer liknar ett återhämtningspass för mig då de är så korta och är så pass tidigt på morgonen. Landsvägscykling har det inte blivit så mycket av heller. MTB mest på skoj och som lite rekreation och skön motion. Några trainerpass i vinter har det blivit där jag matat på men de är rätt lätträknade.
 
Ser fram emot hösten då jag ska lägga till ytterliggare ett pass, kommer leda förutom mina morgonpass ett 85 min pass varannan vecka. Det kommer bli mer spinning på mitt schema och jag kommer fokusera mer på att köra lite hårdare pass. Ser fram emot det :)
 


Kommentarer
Lina

Åh vad kul att köra längre och med en cyklist! Få lite ny inspiration! Åh är avis på dig som får köra ett 85 min pass i höst. Det är ju guld :)

2012-08-22 @ 15:55:27
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anki

Vad kul och inspirerande att få köra med en elitcyklist! :)

Lotta

Åh sådana där pass är bland det bästa som finns. Man blir trött men så oerhört endorfinhög efteråt :)

2012-08-26 @ 21:17:07
URL: http://lotta.livskick.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0