Jul i vårt hus

Vi firar jul minst tre dagar för att hinna träffa hela vår familj. Idag är sista julfirardagen.
Julafton traditionsenligt med julmat, tomte och tindrande barnögon.
Igår med lax, lingonpannacotta och frågesport.
Idag blir det kalkonmiddag.

Jag förstår inte hysterin med att många äter en massa i jul. Självklart äter vi en hel del men inte mer än vanligt. Visst nån mer efterätt och nån mer chokladbit kanske slinker ner, men inte mer än så. I år har det varit extremt lite godsaker. Ingen chokladask och annat julgodis. Jag har hållt mig till ett par bitar mörk choklad och är nöjd med det. Peter däremot klagar på varför det inte finns nån god vanlig choklad :)

Hoppas ni haft en mysig jul! Hur är era matvanor i jul?

,,,







Kommentarer
Anki

Jag äter nog inte mer än vanligt, snarare mindre då jag sover mer och därmed tappar 1-2 mellanmål per dag. :) Däremot äter jag nog mycket mer onyttigt än vad jag gör annars. Känner dock inte att det gör mig så mycket utan det är ju faktiskt bara jul en gång per år.

Åker ni upp hit nu till helgen förresten eller när är det ni kommer upp? Kanske ses något!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0